Börja med ersättning?
Jag kunde bara amma min lilla dotter i några dagar eftersom hon sög sönder mig och jag fick rejäla sår och infektion. Sedan dag tre har hon flaskmatats men med min mjölk som jag har pumpat ur. Jag har hela tiden känt mig dålig för att jag inte kunnat amma men har nu acepterat det och tycker att flaskmatningen fungerar bra.
Saken är den att jag tycker att det är jättejobbigt att pumpa ur. Jag måste göra det var 3:e timme dygnet runt annars får jag ont och läcker som sjutton. Jobbigast är nog att vi har så svårt att lämna hemmet eftersom jag efter tre timmar måste vara hemma igen för pumpning (visst kan jag ta med en handpump men jag får ont av den så jag vill inte använda den för ofta)
Min man tycker att vi ska börja med ersättning nu efter helgen då vår dotter är en månad men jag känner mig kluven till det. Är rädd att hon ska få ont i magen bla.
Finns det någon rekommendation för hur länge ett barn bör dricka bröstmjölk? Självklart vill jag göra allt för min dotter och ge henne det bästa! Samtidigt är det jobbigt att gå och tänka på detta hela tiden och räkna ner till nästa urpumpning.
Vad tycker ni jag ska göra?