• Kyanita

Ska inte amma!

Hej. Har en liten fråga. Jag ska inte amma alls denna gången och jag undrar om man ska ha med ersättning till förlossningen? Vilken ersättning ska man börja med? Har ammat de andra tre de första månaderna så på denna fronten är jag en "rookie". Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Ska inte amma!
  • Kyanita
    Pumpkin skrev 2011-02-28 14:35:48 följande:
    Vi hade med oss både flaskor och ersättning men använde inget av det - undersköterskorna fixade mat så fort vi bad om det.

Börja med BabySemp 1 eller NAN 1. 
    Tack!! Känner mig lite som en nybörjarmamma... *S*
  • Munchies

Ha med dig för säkerhets skull. Vi blev nekade ersättning och de hänvisade oss att gå nära en mil för att köpa. Kanske inte så vanligt, men köp en tetrapack. Kostar inte mycket och kan ju användas hemma också. En tetra räckte och blev över.

• Munchies

Angående vilken ersättning så är det bara att testa dig fram. NAN tycker många är bättre för magen, har hört mest positivt om NAN jämfört med annat. Steg 2 går att börja med direkt om du endast ger ersättning.

• Kyanita
    Munchies skrev 2011-02-28 14:48:58 följande:
    Ha med dig för säkerhets skull. Vi blev nekade ersättning och de hänvisade oss att gå nära en mil för att köpa. Kanske inte så vanligt, men köp en tetrapack. Kostar inte mycket och kan ju användas hemma också. En tetra räckte och blev över.
    Tack för tipset. Låter mycket smidigare än ta med ett stort paket pulver!
  • Kyanita
    Munchies skrev 2011-02-28 14:50:06 följande:
    Angående vilken ersättning så är det bara att testa dig fram. NAN tycker många är bättre för magen, har hört mest positivt om NAN jämfört med annat. Steg 2 går att börja med direkt om du endast ger ersättning.
    Jag har också hört det men det är ju jättesvårt att hitta bra info om flaskmatning.
  • lokisse
    Kyanita skrev 2011-02-28 14:50:28 följande:
    Tack för tipset. Låter mycket smidigare än ta med ett stort paket pulver!
    skulle skaffa en doseare i vilket fall. den är panik praktisk i vardagen.
    Nej det tror jag inte!
  • Kyanita
    lokisse skrev 2011-02-28 14:53:32 följande:
    Vad är det? Nu har jag ju bara gett lite större ersättning och då använde jag ett vanligt mått.
  • Carisma

Jag hade med mig flaska. Ville att hon skulle vänja sig vid den modellen från början. Ersättning fixade de. På Östra sjukhuset i Göteborg har de i Babysemp. Jag körde på NAN hemma men hade inte med till BB.

• Munchies
    lokisse skrev 2011-02-28 14:53:32 följande:
    Jättebra tips, upptäckte inte dessa förrän ersättningstiden var över. Nu använder jag det till välling, så smidigt! '

Ts: Värm vatten och ha i en termos under natten när du kommit hem. Ha en vällingdoserare, flaska, termosen, och en flaska eller annat med kallt vatten om vattnet är för varmt. Så slipper du går upp på natten, rätt smidigt faktiskt.
  • Kyanita
    Munchies skrev 2011-02-28 14:56:48 följande:
    Jättebra tips, upptäckte inte dessa förrän ersättningstiden var över. Nu använder jag det till välling, så smidigt! '

Ts: Värm vatten och ha i en termos under natten när du kommit hem. Ha en vällingdoserare, flaska, termosen, och en flaska eller annat med kallt vatten om vattnet är för varmt. Så slipper du går upp på natten, rätt smidigt faktiskt.
    Tackar!! Alltid bra med tips som underlättar.
  • Munchies
    Kyanita skrev 2011-02-28 14:55:50 följande:
    Vad är det? Nu har jag ju bara gett lite större ersättning och då använde jag ett vanligt mått.
    www.babysmart.se/img/p/288-614-large.jpg

Tre fack som han pulver i. Man vrider locket, och sen är det bara att hälla i en portion i flaskan.
  • Munchies
    Munchies skrev 2011-02-28 14:58:28 följande:
    www.babysmart.se/img/p/288-614-large.jpg

Tre fack som han pulver i. Man vrider locket, och sen är det bara att hälla i en portion i flaskan.
    Man har pulver i ska det vara, så klart.
  • Munchies

MAM ultivent tycker många är en jättebra flaska, alla som jag tipsat om den till har älskat den. Minskar risken för magont och ofta kräks barnet mindre.

• Kyanita
    Munchies skrev 2011-02-28 15:00:18 följande:
    MAM ultivent tycker många är en jättebra flaska, alla som jag tipsat om den till har älskat den. Minskar risken för magont och ofta kräks barnet mindre.
    Jag körde Tommee Tippiiee med lilleman för jag misstänkte att amningen skulle strula den gången också (jag hade rätt). Var supernöjd med den för den är jättebra om man delammar. Denna gången ska jag ju inte det så då testar jag MAM!
  • ebbebulan

jag frågade min bm om jag skulle ha med mig ersättning o flaska till bb men hon sa att jag inte behövd det. på bb var det bara att säga till när sonen ville ha mat. fick även två tabletter dagen efter minsta sonen var född för att stoppa mjölkproduktionen. med äldsta "testade" jag att amma i en vecka o fick tabletter även då men dom skulle man äta i 14 dagar.

vi ger nan ha och använder mam ultivent, älskar dom flaskorna. har använt såna till båda pojkarna. kan oxå rekommendera doserare, smidigt hemma och när man ska iväg någonstans.

lycka till! 

♥ mina prinsar, ebbe 2008-04-24 & nisse 2011-02-03 ♥ www.frujansson.wordpress.com
Svar på tråden Ska inte amma!