• Skehamn2012

Skulle du kunna lämna din bebis i bilen för att göra något kortare ärende?

Med kortare ärende menar jag en snabbis in på macken för att betala tankningen, köpa mjölk, alternativt springa in på affären för att handla något snabbt. Ja vad som helst som inte tar så lång tid. Ni förstår nog.

Med bebis menar jag barn under 1 år.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna lämna din bebis i bilen för att göra något kortare ärende?
  • Lady Dahmer
    stresss skrev 2011-03-08 20:34:58 följande:
    Ja, om det är ett lugnt ställe och jag har koll över bilen. Det är inte så trevligt att slita upp en sovande unge ur bilstolen för att betala bensinen... Men jag låser bilen och lämnar fönstret pyttelitet öppen.
    Däremot är det annat som andra gör med sin bebis och som inte jag vågar göra...jag antar att man är rädd för olika saker helt enkelt! 
    är det bara jag som har en bilbarnstol man kan bära med sig?
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.se/
  • Faber
    Lady Dahmer skrev 2011-03-08 21:32:11 följande:
    nej, men jag tror att om man har för vana att lämna sin bebis ensam så skapar man en otrygg bas som barnet bär med sig hela livet. Jag ser ingen anledning varför man skulle riskera det.
    Struntprat, om man gör det flera gånger om dagen varje dag kanske. Någon gång då och då? Nix.
  • Lindreas
    Faber skrev 2011-03-08 17:02:58 följande:
    Det är nog du som tramsar för jag förstår överhuvudtaget inte vad du vill ha sagt.
    Haha, jag fattar inte heller vad jag ville ha sagt med citeringen av dig och det jag skrev sen! Sorry, antingen fick jag världens hjärnsläpp eller så blev något annat jätteskumt.
  • cotton
    Faber skrev 2011-03-08 20:30:31 följande:
    Patetiskt...
    Varför är det patetiskt att vi tycker olika? Det var en väldigt märklig syn på saker och ting? Så snart någon inte håller med dig, blir man sålunda klassad som patetisk..?
  • Faber
    cotton skrev 2011-03-08 22:47:00 följande:
    Varför är det patetiskt att vi tycker olika? Det var en väldigt märklig syn på saker och ting? Så snart någon inte håller med dig, blir man sålunda klassad som patetisk..?
    Det är patetiskt att dagens mammor förvandlats till hysterikor som tror att något hemskt skall hända lille Kevin så fort de vänder ryggen till för en endaste sekund. Fråga era föräldrar om de kände som ni. De senaste tio åren har föräldrar tappat allt vett och sans och alla proportioner. De klarar inte längre av att göra realistiska riskbedömningar.
  • view

ja... men om något händer så får ja ju räkna med att ta konsikvenserna av det oxå och inte ursäka det.... kan bli av med barnet pga dåligt omdöme tex....

• Lilia

Om barnet sover skulle jag göra det, inte annars.

Jag har lämnat en bebis sovande i sin säng hemma i ca tio minuter för att handla något på vår lokala ICA butik också.

• VirrigaVerna

Nej jag lämnar inte barn ensamma i bilen.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • kela81

jag gör det inte, inte ens på den mesta lugna plats (tex igår när jag skulle lämna en sak utanmför en  kompis hus och var tvungen att parkera en liten bit bort)
    För mig känns det fel helt enkelt.

***Älskade Signe,18 maj 2010***
  • Tummelisa06

Ja om jag bara springer in på macken för en liter mjölk och dottern sover så väcker jag henne inte eller drar ut henne för det som tar ca ½  minut, vore ju annorlunda om jag skulle handla typ i en mataffär osv.. hon sitter oftas kvar i bilen när jag hämtar stora tösen på dagis osv.. bara onödigt att dra ut dom för bara nån enstaka minut

• fem i familjen

Jag har lämnat bebisar i bilen om jag kunnat parkera utanför fönstret på macken (så jag ser HELA TIDEN).

I övrigt är jag en hönsmamma, lämnar inte mina småbarn på 3 och 5 år i bilen för att handla i en affär där jag inte kan ha uppsikt på bilen hela tiden.
    Om 10-åringen är med går det däremot bra eftersom han ser till dem då (gäller snabbhandling på några minuter).

• Tinnys

Ja om jag ska in på macken en snabbis eller posta ett brev eller liknande aldrig om jag skulle till matvarubutiken.

Svar på tråden Skulle du kunna lämna din bebis i bilen för att göra något kortare ärende?