• Nisse66

Politiskt motiverad systematisk barnmisshandel, föräldrarna skyldiga

Såg detta inslaget i NRK.  Är det verkligen rätt att ett litet barn år ut och år in skall av föräldrarna tvingas gå i en skola där föräldrarna ser alla tecken till utfrysning och med säkerhet vet att mobbning och stryk förekommer?  http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/149797/

Detta är närmast att jämställa med medveten psykisk och fysisk misshandel. Är föräldrarna lämpliga som föräldrar eller borde de fråntas vårdnaden?

Vi vet ju alla hur det ser ut i Sverige.  Alla svenskar har flytt från Rosengård och Rinkeby eftersom man inte vill plåga sina barn. Eller finns det de som med vett och vilja utsätter sina barn för detta och offrar barnen på PK altaret?

Den som är osäker på hur det ser ut kan kolla skolverket.se och deras statistik.  3/4 av eleverna i Rosengård har IG i betyget men går i en av de lärartätaste skolorna i Sverige med mer pengar per elev än de flesta skolor.

Hur många av er har flyttat pga av att barnen skall gå i en skola som är "svensk"? Hur öppna är ni med att detta var anledning till flytten?

• Svar på tråden Politiskt motiverad systematisk barnmisshandel, föräldrarna skyldiga
  • Nisse66

Tror jag vet varför ingen svarar.  Det finns inget politiskt korrekt svar.

-Ja, jag flyttade för att det blev för stor oording, dålig skolmiljö och dåliga skolresultat med för många invandrare i skolan.

-Nej, jag låter mitt barn plågas som ungen på filmen.

• Nisse66

Ilmar Reepalu är som vanligt lite mer frispråkig då det är en utländsk tidning som intervjuar.
    Han säger att när det börjar bli kring 20% invandrare i en skola så tar de svenska föräldrarna barnen till en annan skola. 

New York Times article 2011/02/27
    Swedes Begin to Question Liberal Migration Tenets By SUZANNE DALEY MALMO, Sweden

"Malmo’s mayor, Mr. Reepalu, believes jobs and schooling are critical, though he notes with disappointment that as soon as a school has more than about 20 percent immigrants, Swedish parents take their children out. "

myaccount.nytimes.com/auth/login&OQ=_rQ3D3

Svar på tråden Politiskt motiverad systematisk barnmisshandel, föräldrarna skyldiga