• Endast jag

Brio zento och maxi cosi mobi

Vi har nu en brio zento i bilen i bak och måste ha en till bakåtvänd stol, tror ni det finns möjlighet att få in en maxi cosi mobi i bak oxå? Har en ford mondeo och visst vi måste prova i bilen själva.
    Men funderar på om man kan ha någon av dom stolarna i mitten, läst bruksanvisningarna men blir bara mer snurrig. Båda är ju godkända på alla platser vad jag förståt. Mobin har ju stödben, behöver den inte luta mot något säte då? (förstod inte riktigt det i instruktionerna) Men funkar ett stödben i mittenbak?
    Eller ska man ge upp tanken om två stolar i bak och ha en i fram oxå? Vill helst ha båda i bak nämligen.
    Eller finns det någon bilstol som sitter bra i mitten som inte behöver stöd från någon stol i bilen?

• Svar på tråden Brio zento och maxi cosi mobi
  • t0va

med mobin använder man stödbenet i baksätet och fram lutar man den mot instrumentpanelen. Men man kan ha stödbenet fram också som extra stöd om den ligger mot instrumentpanelen också. 

Vi har en mobi bakom förarsätet i våran golf, mitten går inte i våran bil för det är en plastlåda som är ivägen på mittkonsollen, annars går det att ha den i mitten också.  

• Endast jag

Ska kolla in britaxstolen.

t0va skrev 2011-02-22 12:03:13 följande:
    med mobin använder man stödbenet i baksätet och fram lutar man den mot instrumentpanelen. Men man kan ha stödbenet fram också som extra stöd om den ligger mot instrumentpanelen också. 

Vi har en mobi bakom förarsätet i våran golf, mitten går inte i våran bil för det är en plastlåda som är ivägen på mittkonsollen, annars går det att ha den i mitten också.  
    Låter bra att den får plats i er bil, trodde det var nästan omöjligt att kunna ha en bakåtvändstol bakom förarsätet.
  • t0va
    Endast jag skrev 2011-02-23 21:50:25 följande:
    Ska kolla in britaxstolen.Låter bra att den får plats i er bil, trodde det var nästan omöjligt att kunna ha en bakåtvändstol bakom förarsätet.
    Fick faktiskt in den bakom förarsätet i min mammas nya golf plus också, men det är precis så jag kunde sitta där, är ca 166cm lång. 

Hi-way tittade vi på men valde bort för stödbenet var för kort, men nu har jag fått veta att det är påväg en ny modell med längre stödben. Så om det är kort för er kanske det kan vara värt att vänta och testa den nya modellen, den ska vara påväg ut i affärerna nu.  
  • Endast jag
    t0va skrev 2011-02-23 21:57:49 följande:
    Fick faktiskt in den bakom förarsätet i min mammas nya golf plus också, men det är precis så jag kunde sitta där, är ca 166cm lång. 

Hi-way tittade vi på men valde bort för stödbenet var för kort, men nu har jag fått veta att det är påväg en ny modell med längre stödben. Så om det är kort för er kanske det kan vara värt att vänta och testa den nya modellen, den ska vara påväg ut i affärerna nu.  
    Tack för tipset!
Svar på tråden Brio zento och maxi cosi mobi