• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har man fel fokus om man väljer att bojkotta klädaffärer som säljer könsspecifikt till barn?
  • lövet2

Ja, det är rätt löjligt. Kanske jag borde bojkotta klädaffärer som blandar i hop barnkläderna i en salig röra? Nej, jag tror inte det. Barnsligt och som sagt var fel fokus ...

• Bling1975

Klart man ska bojkotta affärer som inte lever upp till det man önskar av en affär. Om det så är könsspecifika kläder till små barn, oetisk produktion eller bara sjukt otrevlig personal. Bara för att man engagerar sig i en viss fråga betyder inte det att det inte finns utrymme för andra frågor.

Stitch längtar efter Lilo
  • Rödnäbba

Nej, man har rätt fokus

• enny signatur
    Bling1975 skrev 2011-02-21 14:34:09 följande:
    Klart man ska bojkotta affärer som inte lever upp till det man önskar av en affär. Om det så är könsspecifika kläder till små barn, oetisk produktion eller bara sjukt otrevlig personal. Bara för att man engagerar sig i en viss fråga betyder inte det att det inte finns utrymme för andra frågor.
    Agree.
  • Erki

För min del : JA
    Jag vill ha uppdelat så jag hittar lättare det jag vill ha. Skulle jag sen te.x vilja ha "kill"kläder på min dotter går jag helt enkelt till killavdelningen. Men 99% av det jag hanslar till henne kommer från s.k "tjej" avdelningen.
    Inte svårare än så för mig...

• CeeJay

Annat: JAG har fel fokus om jag bojkottar barnklädesaffären pga icke könsneutral avdelning. Om andra känner att de verkligen vill, kan, orkar, behöver lägga fokus på det så är det rätt fokus för dom.

Om det gäller jämnställdheten tycker jag inte man ska lägga så mycket energi på just kläder och färger. För MIG ligger problemet på en helt annan nivå än vem som bör ha rosa eller ljusblått.

Många säger att de inte vill styra barnet in på ett speciellt kön när det gäller kläder, utan man vill "låta barnet bestämma själv". Och det är jag helt med på (när det gäller kläderna) men då måste man även låta barnet bestämma att hon verkligen VILL ha en rosa maräng-prinsessklänning och han verkligen VILL ha en mörkblå tröja med motorcykel och eldflammor på. Ofta tycker jag det går till överdrift, att alla barnen i familjen ska ha grå, brun, beige, grön overall med huva (typ).  Att man bojkottar speciellt rosa (som känns väldigt laddat) känns väldigt konstigt för mig!

• Boothwalker

Jag tycker det kan vara bra att poängtera att det finns många som inte vill ha en könsuppdelad affär. När affärerna nu kör med argumentet "Men vi har det så för att kunderna vill ha det så"

Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • Dorian Ertymexx

Annat - utesluter det ena det andra?

Det är som att säga till en polis att han gör fel som jagar en snattare när det finns mördare där ute.

Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
Svar på tråden Har man fel fokus om man väljer att bojkotta klädaffärer som säljer könsspecifikt till barn?