• Skehamn2012

Vad tycker du om hundar?

Kände nu efter mina "hundtrådar" att det var dags för att kolla hur utbrett hundhatet i vårt avlånga land egentligen är. Samtidigt ser jag ju också hur många som faktiskt gillar hundar. Iallafall här på FL.

Jag tycker otroligt mycket om hundar. Ett samhälle utan hundar skulle vara sååå tråkigt och tomt och dystert.
    Självklart har jag hund själv också. Det finns inget mysigare än en varm och gosig hund i sängen tycker både husse och matte Solig

Mycket enkel fråga i rubriken. Vad tycker du om hundar? Om inget alternativ passar in på dig så kan du som vanligt välja "annat"

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om hundar?
  • Mummyfied

Finns typ inget hos hundar som lockar mig, de luktar när de är blöta som gammal fisk och gammal mensbinda tillsammans, de låter och flåsar hela tiden, nosar en i röven, hänger efter en vart man än går och den här framfusigheten i kombination med de vassa tänderna och vissa rasers storlek gör inte saken bättre.

Så nej tack.

• radwanska

Jag tycker att hundar är helt okej, men jag tycker att katter har mer stil och finess. Om jag själv hade en hund skulle jag vilja ha en mellanstor hund. Men jag föredrar katter som sagt, katter har mer klass och sunt förnuft.

• Fru Orange

Jag gillar hundar och fram till att vi skaffade en själva var jag nog sån som bara gillade de hundar jag kände men idag kan jag titta på andra hundar och se att de är fina på ett annat sätt än förr och med ett helt nytt intresse men visst kan jag tänka mig ett liv utan hundar då jag inte är någon hundmänniska, det är det maken som är , själv är jag nog mer en kattmänniska.

(¯`°?.¸♥Vår älskade liten blir bara större och större♥¸.?°´¯)
  • Elli47

Annat. Jag älskar hundar och skulle mycket väl kunna tänka mig att ha en eller två...MEN jag vill inte att en stackas hund ska vara ensam 8-10 timmar per dag, dessutom skulle det bli problem eftersom vi reser mycket både in- och utrikes. Jag skulle ALDRIG tillåta en hund att ligga i säng eller soffa. Dessutom har jag en son som av olika orsaker är rädd för hundar och jag blir fly förbannad på hundägare som inte fattar eller vill fatta att folk faktiskt kan vara rädda för småhundar också. Respekt tack.

Jag har haft hund när jag bott hos mina föräldrar så jag har vana med hundar.

• Eisa

Åh jag ÄLSKAR hundar och vill egentligen inte leva utan men som förvärvsarbetande kvinna i mina bästa år har jag helt enkelt inte tid med hundar...

• Mamma och Fru
    Dom är underbara husdjur, skulle aldrig vilja vara utan hund

Dock skulle jag istället säga: Jag älskar hundar, har hund, men klarar mig även utan!

Hunden vi har blir 3 år nu i vår, en berner sennen, och vi har haft turen att jag har vart föräldraledig hela tiden, så han har aldrig behövt vara själv hemma hela dagarna!
    Hundar är mysiga och goa, men skulle som sagt lätt kunna klara mig utan hund när den dagen kommer...!
  • Boothwalker

Bryr mig inte. Så länge de inte bits eller skäller konstant är det lugnt. Kan vara trevliga. Men de luktar INTE gott.

Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • LaFontaine

Jag tycker att hundar är rätt obehagliga. Dessutom är jag ordentligt allergisk mot dem. Således är jag inte direkt överförtjust i hund.

• Sarilariz

Valde annat, älskar hundar men vill inte ha någon själv då jag anser att det är för mkt jobb och för tidskrävande :)

• MiaKelekia

Jag tycker jättemycket om hundar och skulle aldrig vilja leva utan hund. MEN jag tycker inte om alla hundägare.

• Houdini

Svarade annat.

Jag älskar mina hundar och är uppfödare av pudlar men jag är också hundrädd.

Och en massa människor skulle inte få ha hund, de som släpper fram sina hundar hur som helst dels till andra hundar dels till människor.

Jag har hund för min skull och det ska inte andra människor behöva lida för. Alltså så släpper jag aldrig fram mina hundar till någon som inte uttryckligen ber om det, jag ser till att de inte nosar på folk hur som helst osvosv.

• Esmiso

jag tycker om hundar. Har haft hund själv. Dock tycker jag inte om ouppfostrade hundar som hoppar på mig.

• pluvdo

Annat - jag gillar hundar, men jag tycker inte de är underbara. De kan vara goa, men är inget husdjur för mig har jag märkt. Jag föredrar katter. Mamma och pappa har en hund och hon är så jobbig när hon löper och när hon fäller och har sig. Plus att hon är bortskämd. Hon är go i vissa sammanhang, men jag hade inte velat äga henne.

• Carisma

Jag gillar bara väluppfostrade, trevliga hundar som inte tränger sig på. Har haft hund själv och är allergisk.
    Har dock kommit på att jag inte är någon hundmänniska egentligen.

• lilja1111

Fina att titta på och gulliga när de är andras men vill verkligen inte ha en själv.
    Har haft hund hela min uppväxt och även haft en egen i vuxna år. Då älskade jag min hund men när vi tog bort henne bestämde jag mig för att aldrig mer skaffa hund, inte min grej helt enkelt.
    Min sambo är mer öppen för hund.

• Petra123

Jag kryssade i "annat"
    Jag tycker dom är underbara husdjur, men klarar mig utan dom....Men visst blir det tomt som tusan att vara utan hund när man haft det nästan hela livet.

• straw2008

ÄLSKAR HUNDAR - men inte alla hundar.... måste vara "rätt ras" liksom!

Tycker dock det är skabbigt att ha de i sängar o att de ska lukta i skrevet på en, känns verkligen inte lockande.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
Svar på tråden Vad tycker du om hundar?