• Xantippa2004

Efter hur lång tid är det VANLIGAST att man förlovar dig?

• Svar på tråden Efter hur lång tid är det VANLIGAST att man förlovar dig?
  • Kiiwii

Vi var tillsammans i 1 år och två månader innan vi förlovade oss. Vi hade bott ihop i fyra månader. Idag 2½ år efter förlovningen blir det giftermål. Har bara inte bestämt när, men under 2011 i alla fall Vi kommer "rymma" och ha fest efteråt för familj och vänner.

De flesta av mina vänner och bekanta förlovade sig efter att de bott med sin sambo nån månad och varit tillsammans i minst ett år. "Normen" i vår vänskapkrest.

• linjes

Träffades i april 2010 förlovade oss i okt,gifte oss i februari.....Det är väl inte normen kanske men det funkar för oss

• seandra

förlovade oss efter  1år har inte råd att gifta oss isåfall får det bli gå till va heter det sån där som kan viga en o jobbar i kommunen inte i kyrkan trots att jag vill gifta mig i kyrkan lika så sambon . 

å sen ha en billig lokal o billig mat + hur nu många gäster vi ha råd me  

• cloudberry79
    seandra skrev 2011-02-20 15:53:08 följande:
    förlovade oss efter  1år har inte råd att gifta oss isåfall får det bli gå till va heter det sån där som kan viga en o jobbar i kommunen inte i kyrkan trots att jag vill gifta mig i kyrkan lika så sambon . 

Det kostar inte mer att ha ett kyrkbröllop än ett borgerligt bröllop, båda sorterna utformas efter era önskemål. Vi hade ett relativt dyrt bröllop med borgerlig vigsel, min bästa vän gifte sig i kyrkan utan gäster och utan fest.
    If you love me - please don't feed me!
  • ciccir

Vi förlovade oss efter 2 år och2 månader tillsammans. Sen gifte vi oss efter ytterligare 3 månader

• Lindis1974

Vi gifte oss direkt så 0 dagar ;)

• Lindis1974

Efter vi varit tillsammans i 5 år kanske jag ska lägga till:)

• Memphis

Min sambo gick ner på knä och friade efter fem månader!
    Och jag sa såklart Ja.
    Detta var innan vi ens bodde tillsammans.

Vi gifter oss i september Hjärta

• norrk28

förlovade oss efter 2 år, 12 år senare så har vi inte gift oss än

• linjes
    seandra skrev 2011-02-20 15:53:08 följande:

kyrkan kostar gratis
  • Jelenas

Blev tillsammans oktober 08, plussade juni 09, förlovade oss juli 09 gifte oss jan 10 och sonen föddes februari 10.

Ganska snabbt med andra ord men vi har känt varandra sen 2004!

• Mara

Mig förlovar man aldrig

Jag och min man bestämde oss för att gifta oss, och det gjorde vi utan förlovning.

• Mara
    Mara skrev 2011-02-20 20:38:46 följande:

Mig förlovar man aldrig

Jag och min man bestämde oss för att gifta oss, och det gjorde vi utan förlovning.

Men när vi gifte oss hade vi varit ett par i nästan 9 år.
  • Missariella

vi hade varit tillsammans i 4 år innan vi förlovade oss och gifte oss när vi varit tillsammans i 10 år. I år har vi varit tillsammans i 12 år och gifta i 2 år

• Filuren83
    linjes skrev 2011-02-20 18:32:08 följande:
    kyrkan kostar gratis
    Jasså? Inte där vi ska gifta oss i alla fall. Det kostar 600.
  • LadyA01

Filuren 83: är ni med i svenska kyrkan? Isf är det gratis o de fakturerar er församling. Annars får ni ta den kostnaden.

Svar på tråden Efter hur lång tid är det VANLIGAST att man förlovar dig?