Hur ska man göra
Min son har ett rent helvete med sin f.d. ,hon använder deras 2,5-åriga dotter som ett vapen mot honom,så fort han inte gör som hon säger och tycker så drar hon in umgänget...min son försöker säga att hon kan inte ensam bestämma över det då dom har gemensam vårdnad...men hon bara svarar att hon har all rätt att göra som hon vill...hon åberopar att barnet mår dåligt,men kan inte säga på vilket sätt...vi tycker att hon är samma glada lilla flicka som vanligt..han ringer till dagis ibland för att höra om dom ser något "konstigt" med henne,men dom sägar samma sak...
det är så jobbigt att se hur han lider...barnet har ju växt upp med honom och är van vid att dom träffas ofta...dom har bara varit separerade i 6 månader så hon är ju van vid sin pappa och avgudar honom...nu har hon hållt henne från honom i 10 dagar...
Dom har varit på familjerätten en gång..där fick dom ett förslag på umgänge som båda tyckter var bra...men efter 1 vecka så bröt hon det..åter igen med motiveringen att barnet mår inte bra....min son säger att det är inte lönt att gå dit för detta handlar om hennes hat till honom och att hon bara vill göra allt för att djävlas och detta är enda sättet hon kan göra det på....
Jag tänker som så att det kanske är bäst att gå till tingsrätten och få hjälp med att fasställa ett umgängesschema,men vet ej om det kommer att göra saker ännu värre..om den nu kan bli värre...det verkar inte finnas nåt slut på detta,det blir bara värre o värre och tiden går...vad tycker ni här...det är en dyr historia,men vi kommer att ta våra pensionspengar om det skulle behövas...
snälla..hjälp mig vad jag ska råda honom till..