• Dixabilly

Vikt & längd på 9 veckors? (för tidigt född)

Min lilla tjej är nu 9 veckor gammal, och väger 4600 gram. Börjar blir lite orolig då jag ser vad andra bebisar väger som inte är för tidigt födda.. Andras bebisar har 62, om inte 68 i storlek medans min tjej precis kommit ur 50.
    Hon föddes 5 veckor för tidigt.

Är det normalt?
    Tycker det är så svårt att jämföra när man har en som är född för tidigt..

♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Vikt & längd på 9 veckors? (för tidigt född)
  • AbouSamra

Jag tycker det låter helt normalt, alla växer ju olika fort. Skulle  det vara något som inte stämde så tror jag att bvc eller neo skulle ha sagt något. 

Min son är snart 5månader och han har storlek 56 och kan använda vissa små 62or. Han föddes nästan 3månader för tidigt. Jag har aldrig kunnat jämföra med någon annans 5 månaders bebis. Jag tänker ist att hur stor är en bebis ungefär som är lika gammal som honom om man korrigerar han ålder till 2månader och så jämför jag på det sättet. Sedan vet jag att jag har en liten knubbis..  =)

Oroa dig inte =) 

• Dixabilly

Okej!
    Ja men precis, logiskt sätt så är det ju så.. :)
    Ja men vilken tur, då får hon växa i lugn och ro :)

• Sodk

heihei=)

har en 3 månaders och hon använder fortfarande 56 i storlek och 50 i vissa kläder börjat lite 62 men då måste de vara små i storleken=)

Så hon kommer nok att växa hon med=)

• Kazeer

Mina barn har fötts i vecka 36+3 och vecka 35+3. De har haft storlek 50 tills de varit 3-3,5 månad gamla. Yngste sonen var 8 månader, när han kunde börja använda storlek 68 och 1 år, när storlek 74 började passa.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Dixabilly

Underbara små liv :)

Tack för era svar! :)

• fröken m

Min lilla kille är snart 10veckor och vägde idag 4190gram. Han har fortfarande strl 50 på kläderna och kan ha vissa 56:or. Jag är inte ett dugg orolig, han äter som en häst, mycket och ofta och så länge han gör det så är varken jag eller BVC speciellt oroliga. Strunta i alla kurvor och normer och kolla så att din lille mår bra ;)

• Dixabilly
    fröken m skrev 2011-02-21 21:54:32 följande:
    Min lilla kille är snart 10veckor och vägde idag 4190gram. Han har fortfarande strl 50 på kläderna och kan ha vissa 56:or. Jag är inte ett dugg orolig, han äter som en häst, mycket och ofta och så länge han gör det så är varken jag eller BVC speciellt oroliga. Strunta i alla kurvor och normer och kolla så att din lille mår bra ;)
    Sikken tur! Men då kan jag vara lugn. Mycket bättre att prata med andra mammor som har lika stora bebisar än jämnföra med bebisar som är "normal"födda :)
Svar på tråden Vikt & längd på 9 veckors? (för tidigt född)