• Labolina3

Hjälp, nån som vet? Nan vs semp

Håller på att testa oss fram bland ersttningarna för o undvika magont hos lilltjejen... baby semp går bort, har testat nan ha o det är bättre men inte helt bra, är nan 1 o semper samma? Eller är mjölkproteinmet mindre i nan 1?

• Svar på tråden Hjälp, nån som vet? Nan vs semp
  • Liten M

Är det så att hon är överkänslig mot mjölkproteinet så är det nog så att hon ska ha ersättning från Apoteket som är mjölkproteinfri. Om hon inte är det utan "bara" har känslig mage så kanske Semper har kvar sin Lemolac-ersättning som förr iaf fanns i vanliga matvaruaffärer? Om jag minns rätt så är den bra mot känsliga magar(om barnet ej har mjölkproteinsöverkänslighet).

• Boza

Köp mjölkfri på apoteket då om hon har ont av det?

• MalinAnnaJosefine

Hade nan till min lille kille när han var bebis för fick höra att nan var lite snällare mot magen. Men tror också att det är olika från barn till barn.
    Sen hade jag alltidsempers magdroppar till honom, hjälpte hans mage mycket.

Vackra Oliver 2 juni 2009
  • Zenobia

Vi körde hälften hälften och sen köpte vi sempers lemolac inte den vanliga. Då funkade det för oss. Men här var det sempern kräktes hon av men nanen fick hon ont i magen. Sen körde vi till och från sempers ersättning för hårdmage som finns på apoteket.

• Labolina3

vet inte än ju vad det är om on e känslig mot mjölk... får prova oss fram helt enkelt... tack för svar!

• Zenobia

Ja det är inte lätt, våran tjej knölade mycket med magen också till och från. Men rapade hon efter varje måltid kunde det vara lite bättre. Sen körde vi med mam nappflaskor också som gör att dom inte svälljer för mycket luft.
    Vet inte vad ni gör med för nappflaskor, annars är det ett tips det med.
    Sen gav vi både sempers magdropar och dom andra.

• Labolina3

usch....får bara dåligt samvete för att hon inte får bröstmjölk, då mådde hon ju bra i magen men det finns ju inen mjölk o pumpa stup i kvarten funkar inte m en 3,5åring hemma oxå....suck....

• Zenobia

Det är inget man kan rå för. Det funkade inte här heller och jag försökte pumpa men man blir le och less på det och även om jag inte har som du ett barn till hemma så tycker ja det tog för mycket tid.
    Sen märkte vi att vi fick en mycket mer piggare bebis eftersom hon fick energi av ersättninge.

Svar på tråden Hjälp, nån som vet? Nan vs semp