vill så gärna hjälpa
hej alla tänkte se om jag kan få några goda råd här ,gällande min son och hans lilla dotter på 2,5 år.
min son vill ta sitt ex till tingsrätten för att försöka få ordning på umgänget med sin dotter..han har nu levt i 6 månader med ständiga hot om indraget umgänge..även genomförda sådana..nu har han inte träffat sin dotter på 9 dagar, då hör det till saken att hon växt upp med sin pappa så 9 dagar är väldgt länge för en sån liten.
mamman håller hela tiden på med nya saker och han har inget som helst att säga till om trots gemensam vårdnad...dom har varit på familjerätten och där fick dom ett schemaförslag som båda tyckte var ok,men efter 1 vecka så bröt mamman det och därefter har hon bara hållt på o ändra o greja...
min son vill ha boende varannan vecka ,men är också medveten om att hon är ganska liten och vill därför börja med ett antal dagar i taget för att sen trappa upp umgänget..mamma svarar inte på något förslag han kommer med utan tycker att det räcker med varannan helg..
jag har nu i veckovis läst om mammor som gör så här och vad jag har förstått så verkar det alltid som om dom kommer undan med det,att samhället inte anser att pappan är viktig..vad har ni för erfarenhet av detta...
han vill ju bara ha ett normalt umgänge..
min son har arbete,lägenhet och är väldigt skötsam..
som farmor vill jag ju så klart ha tillgång till mitt barnbarn och hon är jätteglad för mig jag har passat henne jättemycket sen hon föddes...
vill inte att min son ska bli besviken,men samtidigt kan man inte bara lägga sig platt o låta flickan växa upp utan sin pappa...vad tror ni om hans chanser att få ett umgängesschema via tr?