• AlbinsTheres

Är det som allra säkrast att bli gravid under ägglossning ?

Hade ägglossning i två dagar, tog två ägglossnings test och nu har jag och min kille haft samlag.
    Troligt att jag kan bli gravid då? När är det som bäst att ta ett gravtest för att se?

• Svar på tråden Är det som allra säkrast att bli gravid under ägglossning ?
  • heliora

Att ha sex ETFER ägglossningen tjänar inte mycket till. Ha det gärna några dar innan och under själva ägglossingen. Om du googlar på ägglossning så står det all info du behöver.

• Satisfaction

Strax innan är bäst!! Sperm kan leva upp till tre dagar efter skjutet, medan ägget bara är dugligt en dag efter lossningen.

• AlbinsTheres

Men jag hade ju ägglossning då vi hade sex, så det är säkrast att ha det en dag innan då menar ni ? Skrattande

• heliora
    AlbinsTheres skrev 2011-02-16 13:03:30 följande:
    Men jag hade ju ägglossning då vi hade sex, så det är säkrast att ha det en dag innan då menar ni ? Skrattande
    3 dagar innan brukar man säga, spermierna kan leva rätt länge.
  • Hjärtefröjd
    AlbinsTheres skrev 2011-02-16 13:03:30 följande:
    Precis som Heliora skriver så är det säkrast att pricka ägget om man har sex före och under ÄL.
  • Satisfaction

Det tar ett tag för spermien att komma fram också. Taskigt om ägget reda är dåligt då dom går i mål. Innan äl, 2-3 dagar är bäst.

Svar på tråden Är det som allra säkrast att bli gravid under ägglossning ?