Dorian Ertymexx skrev 2011-02-23 17:30:48 följande:
Vi är inte konstruerade för att jag och äta kött på daglig basis, och vi är DEFINITIVT inte skapta för att sitta på internet. Så antingen slutar du hyckla eller så tar vi ned det på en mer vettig grund.
Jaha, så det är valet? Att bli skjuten eller bli påkörd? Ska vi säga det till småbarn också? "Jamen, om vi inte skjuter av en massa dagisbarn så blir många av dem påkörda, och det är ju MYCKET värre!" Eller är det återigen bara djur det är OK att skjuta av med usla ursäkter?
Ingen tvingar människor att bo i naturen, det är ett fritt val. Om du inte gillar maskar, mårdhundar, älgar, vargar eller annat är du välkommen att flytta till en storstad.
Goddag yxskaft.. Du talar om usla ursäkter men jag måste då säja att under mina år på nätet har jag aldrig mött så urbota usla argument som dina. De går faktiskt inte ens svara på eftersom de ligger så långt utanför ramarna det bara går.
Att jämföra skyddsjakt med att skjuta dagisbarn?? Så vitt jag vet springer inte hopar med dagisbarn lösa kring våra motorvägar och orsakar mängder med trafikolyckor varje år..
Man kan faktiskt gilla både djur och natur men ändå inse vikten av jakt som både god och nyttig. (go figure..)
Och jo vi är faktiskt skapta som rovdjur. Lägg märke till att dina ögon pekar framåt (för att kunna fokusera på ditt byte till skillnad från växtätare som har ögonen åt sidorna för att kunna se faror. Ta en titt i din mun. En växtätare har bara maltänder. Vill du sitta och hyckla får du göra det bättre. Och med mer vetenskaplig (och saklig) grund.