• Kickelina

NY tråd till : Äggdonationstråden- för oss som behöver ÄD

Hej alla tappra, har varit inne och läst på tidigare tråd, men då den nu varit öppen i 3 månader så är den nu stängd för inlägg.
    Jag skriver lite här i ny tråd , häng på ni alla som är inne i Äd-process, antingen om ni gjort eller är under "bearbetning".

Själv har jag ett tvillingpar som är 11 månader. Vi vände oss till Fertinova kliniken i Helsingfors januari-04 och började vår insättning i slutet av april-04, gick snabbare eftersom vi hade en icke anonym-donator.
    Och det lyckades på det första försöket!!
    Jag är nu 40 år , har haft för höga prolaktinvärden och en sköldkörtelinflammation, som jag nu äter Levaxin för , vi trodde det var boven i dramat eftersom vi inte lyckades bli gravida, men så var inte fallet ,jag hamnade tydligen i klimakteriet vid 37 års ålder.

Jag sänder styrkekramar till er alla och hoppas ni även får känna av den lycka det är att kunna bli mamma.

Hälsa gärna på inne hos oss och läs gärna min positiva historia i min dagbok.

• Svar på tråden NY tråd till : Äggdonationstråden- för oss som behöver ÄD
  • Bohuslän

Puffar lite så vi inte försvinner...

• Linisen

jahapp

Här är jag.
    Försöker hitta en "egen" donator men det är ju svårt.
    Svårt är det också när jag är äldre än min älskade sambo och är mycket mer redo för en liten än var han är. Ja, det är klurigt det där.
    Men vi står snällt kvar i landstingskön, det är en riktig kö det ska jag lova.
    Ingen idé att bli stressad här int....puuuh

• Fiaflopp

Linisen: jag har sett dig här en del men undrar om ni inte funderat på att åka till Finland för ÄD?

• Fiaflopp

Vet någon föresten hur det funkar att gå privat med de embryon som blir..
    De slängs ju inte utan måste ju bli våra på något vis,eller?
    Eftersom det är min man som befruktat dem så vill vi ju ha dom och vad jag undrar är om vi måste betala som första gången (cs 55.000) vid varje försök med de eventuellt nedfrysta också eller är det billigare eller rent av gratis?

• Linisen

Fia Flopp

Hade gärna gjort, men det finns inte 50.000 som skvalpar direkt. Dessutom är jag tyvärr mycket mer inställd på liten och vill göra ÄD NU medan mannen tycker vi kan vänta landstingskön ut. Inte alltid lätt balansgång det där.

Kramis

• Fiaflopp

Aha ok då förstår jag...
    Det var som vi då vi stod i valet om att köpa privat ivf eller vänta,jag ansåg att då vi gjort de 2 gratis som misslyckats så var det nog ganska svårt för oss så det var lika bra att ta lån och köra på medans gubbeb tyckte att vaddå vi är ju unga...tji fick han nu då vi genomgått 6 st ivf-er!
    Berätta för din gubbe att bara för att det är ÄD på g så är inte det en garanti...
    Vi ska åka till Finland sen då vi orkarför ÄD...

• Linisen

Puff puff, vart är ni alla?

Kramisar

• Fiaflopp

JAg är här...kollar alltid denna tråd men ingen skriver ju...*S*
    Nån som vet ang vad det kostar att använda fler embryon typ i Finland??
    Menar att om det första misslyckas och det finns fler befruktade så måste ju det vara vår rättighet att använda dem??

• Ciiaa

Det kommer att kosta ca 10.000,- med frys försöken.

• Fiaflopp

Aha,det var ju inte så farligt som jag hade väntat mig...TACK för svaret!

Svar på tråden NY tråd till : Äggdonationstråden- för oss som behöver ÄD