• little cookie

Vänner sökes

Efter jag blev mamma för första gången försvann nästan alla vännerna. De förstod inte att man hade ett ansvar. Och vi var inte längre på samma väg i livet. Nu när jag föräldraledig med barn nummer 2 så känns det rätt ensamt. Saknar någon att umgås med, snacka lite skit med och utbyta erfarenheter o.s.v.
    Hade varit kul att prata med folk mellan 15-26. Själv är jag 23år.
    Kul om ni bor i skåne, men inget måste. Man kan ju prata via nätetGlad

• Svar på tråden Vänner sökes
  • SmultronCupcake
    little cookie skrev 2011-02-10 12:32:24 följande:
    Grattis till graviditetenSkrattande
    Det är jätte tråkigt när vänner försvinner. Man själv får en annan syn på livet och lägger uppmärksamheten på sitt barn. Medan de andra fortsätter sina liv med plugg, jobb, fester o.s.v.
    I början tyckte mina vänner det var roligt och spännande, och de tyckte det var kul precis när hon föddes, men sen hörde jag ifrån dom mindre och mindreObestämd

När är du uträknad till?Skrattande
    Framför allt nu i början så har jag varit väldigt trött men de har inte alls förståelse för att man är trött och inte alltid på det bästa humöret.
    Känns som om de kommer att tycka det är kul sen när  bebisen är född och vilja träffa bebisen då och sen lägga locket på mer och mer sen och det känns inte alls lockande.
    Jag är beräknad till den 6 augusti , så hela sommaren kommer gå åt till att vara höggravid :P 
  • 89Mamma10o12
    little cookie skrev 2011-02-10 13:04:42 följande:
    Ja så är det:)
    Vissa vill prata om vad som hände i helgen, vem som gick hem med vem o.s.v. när dom har varit ute och festat och då lyssnar man. Men sen när man vill berätta något om sitt liv och barnen o.s.v. då vill inte dom lyssnaObestämd
    Sen att hitta nya vänner tycker jag känns svårt. Jag är lite blyg av mig när jag träffar nya människor, men när jag väl har umgåtts ett tag så går det bra. Jag bor inte på ett stort ställe heller, och att träffa andra i min ålder eller så är svårt.

Vart bor ni?Glad
    Ja precis. Jo de är skit svårt att träffa nya vänner när  man är över 20 om man inte är super frammåt osv.
    Vi bor ända uppe i lilla sandviken =P. Vid Gävle ovanför stockholm så vi bor ganska låångt upp :).
  • mclo
    89Mamma10o12 skrev 2011-02-10 16:16:12 följande:
    Ja precis. Jo de är skit svårt att träffa nya vänner när  man är över 20 om man inte är super frammåt osv.
    Vi bor ända uppe i lilla sandviken =P. Vid Gävle ovanför stockholm så vi bor ganska låångt upp :).
    Sandviken är ju inte så långt upp ;)
  • little cookie
    SmultronCupcake skrev 2011-02-10 15:23:38 följande:
    Framför allt nu i början så har jag varit väldigt trött men de har inte alls förståelse för att man är trött och inte alltid på det bästa humöret.
    Känns som om de kommer att tycka det är kul sen när  bebisen är född och vilja träffa bebisen då och sen lägga locket på mer och mer sen och det känns inte alls lockande.
    Jag är beräknad till den 6 augusti , så hela sommaren kommer gå åt till att vara höggravid :P 
    Åh mysigt att få gå rundor med fin gravidmage i sommarSkrattande Fast kanske en aning jobbigt om det är jätte varm ute. Vet ni vad det blir, eller det är en suprise när bebisen kommer?Glad
  • SmultronCupcake
    little cookie skrev 2011-02-10 18:04:34 följande:
    Åh mysigt att få gå rundor med fin gravidmage i sommarSkrattande Fast kanske en aning jobbigt om det är jätte varm ute. Vet ni vad det blir, eller det är en suprise när bebisen kommer?Glad
    Jag hoppas på en äkta svensk sommar :P
    Det får bli en överraskning :D
    Verkligen superspännande att vara gravid men även läskigt om man tänker på allt som kan gå fel och sådär. 
  • little cookie
    SmultronCupcake skrev 2011-02-10 18:50:50 följande:
    Jag hoppas på en äkta svensk sommar :P
    Det får bli en överraskning :D
    Verkligen superspännande att vara gravid men även läskigt om man tänker på allt som kan gå fel och sådär. 
    Ja det är en annorunda upplevelse. Du var i vecka 15? Då har du kanske inte börjat känna fosterrörelser än?
    Det tyckte jag var jätte häftigt, då förstod man verkligen på riktigt att det var en bebis där inneSkrattande
  • SmultronCupcake
    little cookie skrev 2011-02-10 18:53:32 följande:
    Ja det är en annorunda upplevelse. Du var i vecka 15? Då har du kanske inte börjat känna fosterrörelser än?
    Det tyckte jag var jätte häftigt, då förstod man verkligen på riktigt att det var en bebis där inneSkrattande
    Nej inte än men längtar verkligen tills dess :)
    Hur ung var du när du fick ditt första barn? 
  • little cookie
    SmultronCupcake skrev 2011-02-10 19:01:53 följande:
    Nej inte än men längtar verkligen tills dess :)
    Hur ung var du när du fick ditt första barn? 
    Första barnet kom året jag skulle fylla 20år, men jag är född i slutet av året och min dotter i början. Så det var bara 3mån efter min 19års dag.
    Hur känner du inför förlossningen? kanske tidigt att säga nuSolig
  • SmultronCupcake
    little cookie skrev 2011-02-10 19:07:42 följande:
    Första barnet kom året jag skulle fylla 20år, men jag är född i slutet av året och min dotter i början. Så det var bara 3mån efter min 19års dag.
    Hur känner du inför förlossningen? kanske tidigt att säga nuSolig
    Okej min lille kommer 2 månader innan jag fyller 21 år.
    Förlossningen gör mig tokig. Blir bara mer och mer rädd ju mer jag tänker på det.
    Rädd för att det ska göra så ont och för att spricka och sådär... 
  • little cookie
    SmultronCupcake skrev 2011-02-10 19:17:20 följande:
    Okej min lille kommer 2 månader innan jag fyller 21 år.
    Förlossningen gör mig tokig. Blir bara mer och mer rädd ju mer jag tänker på det.
    Rädd för att det ska göra så ont och för att spricka och sådär... 
    Det kan jag förstå. Svårt att förbereda sig för hur det ska bli eftersom alla förlossningar ser olika ut. Dessutom är det svårt att förklara smärtan eftersom de flesta upplever saker olika. Men att få bebisen på magen är helt otroligt. Redan efter 1 vecka när min första var född så visste jag att jag ville ha fler. Så hanterbart är det alltSkrattande
    Fundera lite på om du vill ha och vad du vill ha för smärtlindring. Skriv gärna upp och ha med dig. När jag skulle ha ettan och låg på förlossningen hade jag helt gömt vilka alternativ jag funderat på, men det löste sig i alla fallSolig
  • SmultronCupcake
    little cookie skrev 2011-02-10 19:22:37 följande:
    Det kan jag förstå. Svårt att förbereda sig för hur det ska bli eftersom alla förlossningar ser olika ut. Dessutom är det svårt att förklara smärtan eftersom de flesta upplever saker olika. Men att få bebisen på magen är helt otroligt. Redan efter 1 vecka när min första var född så visste jag att jag ville ha fler. Så hanterbart är det alltSkrattande
    Fundera lite på om du vill ha och vad du vill ha för smärtlindring. Skriv gärna upp och ha med dig. När jag skulle ha ettan och låg på förlossningen hade jag helt gömt vilka alternativ jag funderat på, men det löste sig i alla fallSolig
    Ja men hoppas att allt går bra och att det går snabbt.
    Jag vet knappt vad det finns för olika smärtlindringar men får väl prata med min bm om det så det blir som jag vill.
    Var du mycket rädd när du väntade din första? I så fall när släppte det? 
  • kikkan
    little cookie skrev 2011-02-10 12:34:38 följande:
    En av mina vänner föreslog att jag skulle lämna bort mitt barn till min mamma och flytta till en annan ort och plugga och festaFörvånad Hon förstod inte alls det hela med att ha barn..
    ja det finns folk till allt, jag menar så gör man ju bara inte. skulle aldrig falla mig in i att lämna bort mina små älsklingar, kan ju knappt vara i från de några timmar hehe
Svar på tråden Vänner sökes