jag ska ärligt säga att mina kundskaper inom genus vetenskap som inte är en vetenskap utan teorier.
enligt vad jag kunnat läsa mig till är väldigt begränsade.
och vad innebär det för barnet att modern fostrar sin son efter genus där man vill göra barn könslösa.
där får jag helt enkelt ta hjälp .
Hjärnforskare underkänner genusexperiment i svenska förskolor
Sverige Att styra pojkar till flicklekar och tvärtom kan skada barnen, menar Annica Dahlström, hjärnforskare vid Sahlgrenska universitetssjukhuset.
– Skillnaden mellan pojkar och flickor, biologiskt och hjärnmässigt, är mycket större än vi någonsin har kunnat föreställa oss, säger hon till tidningen Världen Idag.
I det demokratiska Sverige så är den rådande dogmen att alla människor är exakt likadana, alla föds vi som tomma blad, där varken genetiskt arv, ras eller kön ska spela någon roll. Myndigheterna arbetar intensivt och medvetet för att bryta de normer och traditioner som präglat vårt folk i årtusenden. Det kan handla om att försöka få kvinnor att ta typiska mansjobb, uppmuntra dem att satsa på karriär istället för att skaffa barn, att tvinga män till typiska kvinnoarbeten eller som i detta fall tvinga in barn i onaturliga beteendemönster, där flickorna ska leka som pojkar samtidigt som pojkarna ska leka som flickor. Detta vansinne får befogad kritik från Dahlström.
– Man snöper på detta sätt individers vilja att vara och leka på ett visst sätt. Som förskollärare behöver man förstå att barn är individer och att alla barn har ett inre biologiskt program för hur deras utveckling ska gå i steg.
Dahlströms åsikter är mycket kontroversiella i dagens samhälle. T.ex. så valde Norrbottens länsstyrelse att stoppa en intervju med Dahlström som var tänkt att ingå i Norrbottensteaterns bok om jämställdhet.
- Vår svenska jämställdhetspolitisk bygger på att vi är lika och socialiseras in i olika könsroller, sade Britt Marie Lugnet-Häggberg, jämställdhetsdirektör på Länsstyrelsen.
Med andra ord så valde man att motarbeta forskningsresultat för att de rimmade illa med statens ideologi och föreställda bild av verkligheten. (Dessa metoder känner vi även igen från den högaktuella frågan om mentala och fysiska skillnader mellan olika raser och folkgrupper, en fråga som staten i det närmaste helt förbjudit folk från att diskutera.)
Annica Dahlström berättar också om färska genombrott i hjärnforskningen som ännu tydligare understryker könsskillnader redan hos små barn.
- Man har upptäckt att 3-4 åringar genomgår något som kallas ”småbarnspuberteten”: Under ett par år får pojkarna en rejäl skjuts av testosteron, nästan som i puberteten. Och flickorna i den här åldern har under en period så höga östrogennivåer att man talat om att ”hjärnan marineras i östrogen”.
Hon berättar vidare hur de hjärncentra som har med kommunikation att göra hos flickor utvecklas i mycket snabb takt redan tidigt.
– De läser ansiktsuttryck, kroppsspråk och registrerar tonfall, förklarar professorn och fastslår att olikheterna mellan könen på detta sätt accentueras under dagisperioden.
– Att då tvinga ena könet att anta det andra könets beteendemönster skulle kunna betraktas som mentala övergrepp.
Idag så tillåter, och uppmuntrar staten alltså mentala övergrepp mot våra barn, allt för att de ska växa upp som androgyna och identitetslösa individer till det globalistiserade samhället där kapitalet styr och tillvarons högsta mål är strävan efter tillfälliga njutningar och personlig tillfredsställelse. I dagens förskolor formas den rotlöse konsumenten, en människa berövad inte bara sin historia, kultur och identitet, utan hela sin framtid.
Fotnot: Annica Dahlström är professor i histologi och neurobiologi vid Göteborgs universitet, legitimerad läkare och ledamot i Hjärnfondens styrelse och i Hjärnfondens vetenskapliga nämnd. Hon har författat boken Könet sitter i hjärnan.
jag avslutar min medverkan i denna tråden med detta
en tanke bara om ni har ett litet barn och det är på väg ut på motorvägen låter ni barnet gå ut på motorvägen då för det är barnets val eller tar ni det i handen och leder det till än säkrare plats .