• spöket

    Mobbad 6-åring i Jönköping

    I Jönköpingsposten imorse var det en stor artikel om en sexårig kille som blev mobbad i sin förskolaklass. Orsaken till detta var att han hade rosa kläder och nagellack. Han hade t o m fått en kniv i ryggen (mindre sår efter det) utan att lärarna hade kontaktat föräldrarna. Lärarna tyckte att det var en mindre incident. Lärarna ansåg också att en kille som hade rosa och nagellack fick tåla att bli mobbade.


    Jag blev så fruktansvärt upprörd över den attityden från en skola. Detta är ändå 2011! Det stod dock ingenstans vilken skola det gällde. Är det någon som vet? Vad tycker ni andra? Är detta ett ok beteende från skolan? Ska man som förälder acceptera att sonen blir knivhuggen i ryggen bara för att han har rosa?

  • Svar på tråden Mobbad 6-åring i Jönköping
  • pluvdo
    MissMarilyn skrev 2011-02-14 20:27:45 följande:
    Förr i tiden var RÖD en tjejfärg. Idag är det en unisexfärg. VEM bestämde att just en färg som ROSA är en tjejfärg?

    Tyvärr är det barn till såna föräldrar som du som är mobbare. Det är föräldrar som du som skapar dessa "problem". Om ditt barn skulle mobba en kille för att ha rosa så skulle du säkerligen hålla med ditt barn och han eller hon får då bekräftelse på att han/hon gör rätt.

    Du verkar inte kunna acceptera att människor är olika. Bara för att en person inte följer det som andra anser vara en norm så ska inte denna person bli mobbad. Man måste kunna få vara annorlunda.

    Jag tycker att du ska fundera en extra gång på vad du egentligen skriver.
    Rosa var faktiskt en pojkfärg för bara några decennier sedan.
  • kos

    emy81 lägg ner .
    att kalla mig mindre intelligent leder vart ? det är mobbing

    tack för länken waitmstar nu har jag läst mammans blog
    och vad jag kom fram till ganska förenklat är att det rör sig om´genom grej där modern
    utnyttjar sin son och sonen får betala priset med att bli mobbad
    rätta mig gärna om jag har fel men det fick jag ut av bloggen.

    skolan talar om för modern att med det klädval du gjort för barnet riskerar det att bli mobbat
    modern bryr sig inte utan kör sitt race .
    barnet börjar skolan dom andra barnen diskuterar hans klädval och pojken talar om detta för sin mor.
    hon bryr sig inte pojken blir då mobbad is skolan och säger till sin mor att jag vill inte ha dom kläderna.
    nu bryr sig modern och börjar visa massa foton som ska övertyga pojken att fortsätta använda kläderna och nagellacken och som den son han är vill han ju göra mor sin till lags.
    låter detta som en riktig bedömning

  • Emy81

    Men åter igen har du inte svarat på mina frågor! Så det svarar juh på din! Det är lärarnas jobb att förebygga mobbing och ta tag i det om det mot förmoda skulle händA ändå.

  • Emy81

    Men åter igen har du inte svarat på mina frågor! Så det svarar juh på din! Det är lärarnas jobb att förebygga mobbing och ta tag i det om det mot förmoda skulle händA ändå.

  • MissMarilyn

    Kos: Nu får du faktiskt ta och ge dig. Du kan knappast påstå att någon MOBBAR dig här.
    Om du går in och skriver ett sådant inlägg som jag anser är riktat mot både mig och Emy så får du faktiskt tåla vad vi har att säga också. Du skrev i princip att vi vill få våra söner mobbade för att vi har rosa kläder på dem.
    Säger att vi beter oss i dumhet.
    Och vad tror du att du får för reaktioner när du verkar hålla med din vän att socialen borde ta deras son?

    Jag tänker inte förvänta mig att min son blir mobbad pga en färg på kläderna.
    Hör du hur fånigt det låter?
    Det är en FÄRG. Precis som blått, grönt, rött, lila etc.

    Och när jag var yngre så bestämde JAG att jag skulle spela både fotboll och handboll.
    Det var inget mina föräldrar manade på att jag skulle göra.

    Om min son vill dansa balett och mår bra av det så självklart ska han få göra det!

    Jag tycker fortfarande att du ska fundera över hur du skriver dina inlägg.

  • MissMarilyn
    kos skrev 2011-02-15 15:50:33 följande:
    emy81 lägg ner .
    att kalla mig mindre intelligent leder vart ? det är mobbing

    tack för länken waitmstar nu har jag läst mammans blog
    och vad jag kom fram till ganska förenklat är att det rör sig om´genom grej där modern
    utnyttjar sin son och sonen får betala priset med att bli mobbad
    rätta mig gärna om jag har fel men det fick jag ut av bloggen.

    skolan talar om för modern att med det klädval du gjort för barnet riskerar det att bli mobbat
    modern bryr sig inte utan kör sitt race .
    barnet börjar skolan dom andra barnen diskuterar hans klädval och pojken talar om detta för sin mor.
    hon bryr sig inte pojken blir då mobbad is skolan och säger till sin mor att jag vill inte ha dom kläderna.
    nu bryr sig modern och börjar visa massa foton som ska övertyga pojken att fortsätta använda kläderna och nagellacken och som den son han är vill han ju göra mor sin till lags.
    låter detta som en riktig bedömning
    Nu har jag också läst bloggen och "oj så olika man kan tänka".

    Jag uppfattar det helt annorlunda.
    Som jag förstår så har hon varit väldigt lyhörd gentemot sin son.
    Hon har pratat med personal på 5 års gruppen och förklarat.
    Hon har pratat med andra människor som har sagt att det eventuellt är en fas han går igenom.

    Det är ju knappast mamman som tryckt på ungen prinsessklänning på dagis!?

    Jag tycker mamman har gjort helt rätt. Hon har lyssnat på sin son, vad han vill.
  • MissMarilyn
    pluvdo skrev 2011-02-15 15:19:56 följande:
    Rosa var faktiskt en pojkfärg för bara några decennier sedan.
    Ja jag hörde det igår =)

    Att en färg kan vara så laddat...?
  • kos

    jag ska ärligt säga att mina kundskaper inom genus vetenskap som inte är en vetenskap utan teorier.
    enligt vad jag kunnat läsa mig till är väldigt begränsade.
    och vad innebär det för barnet att modern fostrar sin son efter genus där man vill göra barn könslösa.
    där får jag helt enkelt ta hjälp .

    Hjärnforskare underkänner genusexperiment i svenska förskolor


    Av den-svenske.com

    Sverige Att styra pojkar till flicklekar och tvärtom kan skada barnen, menar Annica Dahlström, hjärnforskare vid Sahlgrenska universitetssjukhuset.


    – Skillnaden mellan pojkar och flickor, biologiskt och hjärnmässigt, är mycket större än vi någonsin har kunnat föreställa oss, säger hon till tidningen Världen Idag.


    I det demokratiska Sverige så är den rådande dogmen att alla människor är exakt likadana, alla föds vi som tomma blad, där varken genetiskt arv, ras eller kön ska spela någon roll. Myndigheterna arbetar intensivt och medvetet för att bryta de normer och traditioner som präglat vårt folk i årtusenden. Det kan handla om att försöka få kvinnor att ta typiska mansjobb, uppmuntra dem att satsa på karriär istället för att skaffa barn, att tvinga män till typiska kvinnoarbeten eller som i detta fall tvinga in barn i onaturliga beteendemönster, där flickorna ska leka som pojkar samtidigt som pojkarna ska leka som flickor. Detta vansinne får befogad kritik från Dahlström.


    – Man snöper på detta sätt individers vilja att vara och leka på ett visst sätt. Som förskollärare behöver man förstå att barn är individer och att alla barn har ett inre biologiskt program för hur deras utveckling ska gå i steg.


    Dahlströms åsikter är mycket kontroversiella i dagens samhälle. T.ex. så valde Norrbottens länsstyrelse att stoppa en intervju med Dahlström som var tänkt att ingå i Norrbottensteaterns bok om jämställdhet.


    - Vår svenska jämställdhetspolitisk bygger på att vi är lika och socialiseras in i olika könsroller, sade Britt Marie Lugnet-Häggberg, jämställdhetsdirektör på Länsstyrelsen.


    Med andra ord så valde man att motarbeta forskningsresultat för att de rimmade illa med statens ideologi och föreställda bild av verkligheten. (Dessa metoder känner vi även igen från den högaktuella frågan om mentala och fysiska skillnader mellan olika raser och folkgrupper, en fråga som staten i det närmaste helt förbjudit folk från att diskutera.)


    Annica Dahlström berättar också om färska genombrott i hjärnforskningen som ännu tydligare understryker könsskillnader redan hos små barn.


    - Man har upptäckt att 3-4 åringar genomgår något som kallas ”småbarnspuberteten”: Under ett par år får pojkarna en rejäl skjuts av testosteron, nästan som i puberteten. Och flickorna i den här åldern har under en period så höga östrogennivåer att man talat om att ”hjärnan marineras i östrogen”.


    Hon berättar vidare hur de hjärncentra som har med kommunikation att göra hos flickor utvecklas i mycket snabb takt redan tidigt.


    – De läser ansiktsuttryck, kroppsspråk och registrerar tonfall, förklarar professorn och fastslår att olikheterna mellan könen på detta sätt accentueras under dagisperioden.


    – Att då tvinga ena könet att anta det andra könets beteendemönster skulle kunna betraktas som mentala övergrepp.


    Idag så tillåter, och uppmuntrar staten alltså mentala övergrepp mot våra barn, allt för att de ska växa upp som androgyna och identitetslösa individer till det globalistiserade samhället där kapitalet styr och tillvarons högsta mål är strävan efter tillfälliga njutningar och personlig tillfredsställelse. I dagens förskolor formas den rotlöse konsumenten, en människa berövad inte bara sin historia, kultur och identitet, utan hela sin framtid.


    Fotnot: Annica Dahlström är professor i histologi och neurobiologi vid Göteborgs universitet, legitimerad läkare och ledamot i Hjärnfondens styrelse och i Hjärnfondens vetenskapliga nämnd. Hon har författat boken Könet sitter i hjärnan.

    jag avslutar min medverkan i denna tråden med detta 


    en tanke bara om ni har ett litet barn och det är på väg ut på motorvägen låter ni barnet gå ut på motorvägen då för det är barnets val eller tar ni det i handen och leder det till än säkrare plats .

  • MissMarilyn
    kos skrev 2011-02-16 15:26:42 följande:
    jag ska ärligt säga att mina kundskaper inom genus vetenskap som inte är en vetenskap utan teorier.
    enligt vad jag kunnat läsa mig till är väldigt begränsade.
    och vad innebär det för barnet att modern fostrar sin son efter genus där man vill göra barn könslösa.
    där får jag helt enkelt ta hjälp .

    Hjärnforskare underkänner genusexperiment i svenska förskolor
    Av den-svenske.com

    Sverige Att styra pojkar till flicklekar och tvärtom kan skada barnen, menar Annica Dahlström, hjärnforskare vid Sahlgrenska universitetssjukhuset.


    – Skillnaden mellan pojkar och flickor, biologiskt och hjärnmässigt, är mycket större än vi någonsin har kunnat föreställa oss, säger hon till tidningen Världen Idag.


    I det demokratiska Sverige så är den rådande dogmen att alla människor är exakt likadana, alla föds vi som tomma blad, där varken genetiskt arv, ras eller kön ska spela någon roll. Myndigheterna arbetar intensivt och medvetet för att bryta de normer och traditioner som präglat vårt folk i årtusenden. Det kan handla om att försöka få kvinnor att ta typiska mansjobb, uppmuntra dem att satsa på karriär istället för att skaffa barn, att tvinga män till typiska kvinnoarbeten eller som i detta fall tvinga in barn i onaturliga beteendemönster, där flickorna ska leka som pojkar samtidigt som pojkarna ska leka som flickor. Detta vansinne får befogad kritik från Dahlström.


    – Man snöper på detta sätt individers vilja att vara och leka på ett visst sätt. Som förskollärare behöver man förstå att barn är individer och att alla barn har ett inre biologiskt program för hur deras utveckling ska gå i steg.


    Dahlströms åsikter är mycket kontroversiella i dagens samhälle. T.ex. så valde Norrbottens länsstyrelse att stoppa en intervju med Dahlström som var tänkt att ingå i Norrbottensteaterns bok om jämställdhet.


    - Vår svenska jämställdhetspolitisk bygger på att vi är lika och socialiseras in i olika könsroller, sade Britt Marie Lugnet-Häggberg, jämställdhetsdirektör på Länsstyrelsen.


    Med andra ord så valde man att motarbeta forskningsresultat för att de rimmade illa med statens ideologi och föreställda bild av verkligheten. (Dessa metoder känner vi även igen från den högaktuella frågan om mentala och fysiska skillnader mellan olika raser och folkgrupper, en fråga som staten i det närmaste helt förbjudit folk från att diskutera.)


    Annica Dahlström berättar också om färska genombrott i hjärnforskningen som ännu tydligare understryker könsskillnader redan hos små barn.


    - Man har upptäckt att 3-4 åringar genomgår något som kallas ”småbarnspuberteten”: Under ett par år får pojkarna en rejäl skjuts av testosteron, nästan som i puberteten. Och flickorna i den här åldern har under en period så höga östrogennivåer att man talat om att ”hjärnan marineras i östrogen”.


    Hon berättar vidare hur de hjärncentra som har med kommunikation att göra hos flickor utvecklas i mycket snabb takt redan tidigt.


    – De läser ansiktsuttryck, kroppsspråk och registrerar tonfall, förklarar professorn och fastslår att olikheterna mellan könen på detta sätt accentueras under dagisperioden.


    – Att då tvinga ena könet att anta det andra könets beteendemönster skulle kunna betraktas som mentala övergrepp.


    Idag så tillåter, och uppmuntrar staten alltså mentala övergrepp mot våra barn, allt för att de ska växa upp som androgyna och identitetslösa individer till det globalistiserade samhället där kapitalet styr och tillvarons högsta mål är strävan efter tillfälliga njutningar och personlig tillfredsställelse. I dagens förskolor formas den rotlöse konsumenten, en människa berövad inte bara sin historia, kultur och identitet, utan hela sin framtid.


    Fotnot: Annica Dahlström är professor i histologi och neurobiologi vid Göteborgs universitet, legitimerad läkare och ledamot i Hjärnfondens styrelse och i Hjärnfondens vetenskapliga nämnd. Hon har författat boken Könet sitter i hjärnan.

    jag avslutar min medverkan i denna tråden med detta 


    en tanke bara om ni har ett litet barn och det är på väg ut på motorvägen låter ni barnet gå ut på motorvägen då för det är barnets val eller tar ni det i handen och leder det till än säkrare plats .


    Det är fint att du hittat en artikel.
    Good for You.

    Men VART står det att ROSA, en färg skadar barnet?

    Hon har skrivit en bok, KÖNET SITTER I HJÄRNAN.
    Hur kan du veta att den här lille killen kanske känner sig som tjej?
    Du vet att små barn upptäcker sånt redan i den åldern?

    Jag tycker att du kommer med väldigt lama argument.
    Du kan inte ens svara med egna ord.
  • Emy81

    Kos: det vet väll alla att flickor är anorluda än pojkar i hormonerna! Det är därför tjejer kan föda barn och amma men inte killar. Det försviner inte för att man har rosa påsig! Och duh ar åter igen inte svarat på mina frågor så nu tänker jag sluta kommentera dina fruktansvärt konstiga inlägg.

  • Lady Dahmer
    kos skrev 2011-02-16 15:26:42 följande:
    jag ska ärligt säga att mina kundskaper inom genus vetenskap som inte är en vetenskap utan teorier.
    enligt vad jag kunnat läsa mig till är väldigt begränsade.
    och vad innebär det för barnet att modern fostrar sin son efter genus där man vill göra barn könslösa.
    där får jag helt enkelt ta hjälp .

    Hjärnforskare underkänner genusexperiment i svenska förskolor
    Av den-svenske.com

    Sverige Att styra pojkar till flicklekar och tvärtom kan skada barnen, menar Annica Dahlström, hjärnforskare vid Sahlgrenska universitetssjukhuset.


    – Skillnaden mellan pojkar och flickor, biologiskt och hjärnmässigt, är mycket större än vi någonsin har kunnat föreställa oss, säger hon till tidningen Världen Idag.


    I det demokratiska Sverige så är den rådande dogmen att alla människor är exakt likadana, alla föds vi som tomma blad, där varken genetiskt arv, ras eller kön ska spela någon roll. Myndigheterna arbetar intensivt och medvetet för att bryta de normer och traditioner som präglat vårt folk i årtusenden. Det kan handla om att försöka få kvinnor att ta typiska mansjobb, uppmuntra dem att satsa på karriär istället för att skaffa barn, att tvinga män till typiska kvinnoarbeten eller som i detta fall tvinga in barn i onaturliga beteendemönster, där flickorna ska leka som pojkar samtidigt som pojkarna ska leka som flickor. Detta vansinne får befogad kritik från Dahlström.


    – Man snöper på detta sätt individers vilja att vara och leka på ett visst sätt. Som förskollärare behöver man förstå att barn är individer och att alla barn har ett inre biologiskt program för hur deras utveckling ska gå i steg.


    Dahlströms åsikter är mycket kontroversiella i dagens samhälle. T.ex. så valde Norrbottens länsstyrelse att stoppa en intervju med Dahlström som var tänkt att ingå i Norrbottensteaterns bok om jämställdhet.


    - Vår svenska jämställdhetspolitisk bygger på att vi är lika och socialiseras in i olika könsroller, sade Britt Marie Lugnet-Häggberg, jämställdhetsdirektör på Länsstyrelsen.


    Med andra ord så valde man att motarbeta forskningsresultat för att de rimmade illa med statens ideologi och föreställda bild av verkligheten. (Dessa metoder känner vi även igen från den högaktuella frågan om mentala och fysiska skillnader mellan olika raser och folkgrupper, en fråga som staten i det närmaste helt förbjudit folk från att diskutera.)


    Annica Dahlström berättar också om färska genombrott i hjärnforskningen som ännu tydligare understryker könsskillnader redan hos små barn.


    - Man har upptäckt att 3-4 åringar genomgår något som kallas ”småbarnspuberteten”: Under ett par år får pojkarna en rejäl skjuts av testosteron, nästan som i puberteten. Och flickorna i den här åldern har under en period så höga östrogennivåer att man talat om att ”hjärnan marineras i östrogen”.


    Hon berättar vidare hur de hjärncentra som har med kommunikation att göra hos flickor utvecklas i mycket snabb takt redan tidigt.


    – De läser ansiktsuttryck, kroppsspråk och registrerar tonfall, förklarar professorn och fastslår att olikheterna mellan könen på detta sätt accentueras under dagisperioden.


    – Att då tvinga ena könet att anta det andra könets beteendemönster skulle kunna betraktas som mentala övergrepp.


    Idag så tillåter, och uppmuntrar staten alltså mentala övergrepp mot våra barn, allt för att de ska växa upp som androgyna och identitetslösa individer till det globalistiserade samhället där kapitalet styr och tillvarons högsta mål är strävan efter tillfälliga njutningar och personlig tillfredsställelse. I dagens förskolor formas den rotlöse konsumenten, en människa berövad inte bara sin historia, kultur och identitet, utan hela sin framtid.


    Fotnot: Annica Dahlström är professor i histologi och neurobiologi vid Göteborgs universitet, legitimerad läkare och ledamot i Hjärnfondens styrelse och i Hjärnfondens vetenskapliga nämnd. Hon har författat boken Könet sitter i hjärnan.

    jag avslutar min medverkan i denna tråden med detta 


    en tanke bara om ni har ett litet barn och det är på väg ut på motorvägen låter ni barnet gå ut på motorvägen då för det är barnets val eller tar ni det i handen och leder det till än säkrare plats .


    1. vetenskap ÄR teoretiskt. EvolutionsTEORI t.ex. Genus är precis lika seriös som vilken annan forskning som helst.

    2. Annica Dahlström är en jävla tomte
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.se/
  • Emy81
    Lady Dahmer skrev 2011-02-16 20:36:27 följande:
    1. vetenskap ÄR teoretiskt. EvolutionsTEORI t.ex. Genus är precis lika seriös som vilken annan forskning som helst.

    2. Annica Dahlström är en jävla tomte
Svar på tråden Mobbad 6-åring i Jönköping