• tryggo

Alltså dessa ägglossningstester *grr*

Kan man ha postivt på ägglossningstesterna men inte ha någon ägglossning???

• Svar på tråden Alltså dessa ägglossningstester *grr*
  • Ladycocos

Tja... det är inte ovanligt att få utslag på stickorna hela månaden, det förekommer vid tex PCO. Att däremot få fullt utslag hela månad verkar konstigt... Vad exakt menar du?

• tryggo

Jag fick utslag med mina små stickor från Tradera men hylsan från babyornot visade inget.

Vad gäller??

Det ska vara kraftigt och det visade tradera stickan men den från babyornot visade bara svagt..
     Har läst att stickorna kan ge utslag fast man INTE har någon ägglossning stämmer det?
    Tradera stickan visade stark den 3/2 sen blev den svagare och svagare...

• Tolle83

Tyvärr så kan man ha fullt utslag på ÄL tester utan att ha ägglossning....

Vår utredargyn berätta att man inte ska lita på såna tester..... =/

• tryggo

Hmm kul! NOT!..
    Detta är första gången jag provar ägglossningstester och jag blev inte riktigt klok på dem.
    Tänkte prova dem då jag har lågt SHBG men om de inte riktigt är tillförlitliga så ... Ja vi får väl se OM det blev något...

• Thuleslapper
    Tolle83 skrev 2011-02-09 20:41:30 följande:
    Tyvärr så kan man ha fullt utslag på ÄL tester utan att ha ägglossning....

Vår utredargyn berätta att man inte ska lita på såna tester..... =/
    Intressant
    Enligt utredningens blodprover etc har jag äL varje månad.....
    Men jag har tagit tester typ från dag 13-22 flera månader på raken utan att det visade något.
    Så jag tvivlar också på ÄL-testen
  • Tolle83
    tryggo skrev 2011-02-09 20:50:29 följande:
    Hmm kul! NOT!..
    Detta är första gången jag provar ägglossningstester och jag blev inte riktigt klok på dem.
    Tänkte prova dem då jag har lågt SHBG men om de inte riktigt är tillförlitliga så ... Ja vi får väl se OM det blev något...
    Köp tester från testlagret.se dom är lätta att se stegringen på och dom är billiga :D
    Hoppas de tog sig för dej!
  • Tolle83
    Thuleslapper skrev 2011-02-10 01:07:00 följande:
    Intressant
    Enligt utredningens blodprover etc har jag äL varje månad.....
    Men jag har tagit tester typ från dag 13-22 flera månader på raken utan att det visade något.
    Så jag tvivlar också på ÄL-testen
    Jaa dom e ju inte så tillförlitliga... Trist för de är ju ändå nåt man betalar för.. och i längden blir de rätt dyrt....
    Jag beställer alltid från testlagret.se dom ser jag oftast stegring på :D
  • tryggo

Tack Tingeling84! då ska jag testa testlagrets stickor.. men jag väntar ett tag ifall det blev något:)

Ingen som har provat babyornot s stickor/hylsor?

• Bebislängtan82

Babyornot gillar jag inte.

Testlagret som ngn föreslagit är bra. Just nu kan du köpa ett paket med 56 ägglossningstest&20gravtest i för 379 kr, eller det kan man köpa hela tiden föresten.

Jag beställde hem ovanstående igår och dom har alltid funkat bra för min del

Är 2011 vårt år
  • Bebislängtan82
    tryggo skrev 2011-02-10 08:58:58 följande:
    Bebislängtan82  ´Varför gillar du inte babyornot?

Vad är egentligen skillnaden mellan alla dessa stickor och hylsor??
    Vad skillnaden är var en bra fråga, det jag vet är väl att det är olika färger på dom, mäter olika mkt LH.

Jag gillar inte dom eftersom dom har gett mig missvisande resultat flera ggr, både när det gäller grav&äl testen.

Gällande gravtesten använder jag endast clear blue nu för tiden
    Är 2011 vårt år
  • Hjärtefröjd

Jag brukar använda Clearblues digitala ÄL-test, de är dyra men ger tydligt svar.

Utöver det testar jag med superbilliga stickor från Ebay (1 dollar för 30 stickor). De är identiska med stickorna från Billiga tester, men mycket billigare.

• Pergosyskon

Jag har både ägglossnings tester och graviditets tester som jag vill bli av med,, Vill ngn köpa så hojta,, Vill ha 2 kr stycket+porto

Vi väntar fyrlingar fyrlingar.blogspot.com/
  • tryggo

Pergosyskon.. Vilka har du? Var in och tittade på både billiga tester och testlagret men jag väntar lite till den 18/2
     Men annars är jag interesserad.

• Tolle83
    tryggo skrev 2011-02-10 09:00:36 följande:
    tingeling84
    Har DU blivit gravid med hjälp av testlagrets stickor??
    nää.... Vi har precis börjat utredning.... Fick mf nov 09 o efter de har inget hänt... :(
  • tryggo

Nähä.. den röda tanten kom igår.. Så det blev inget:(

Så det är väl bara att börja testa igen om någon vecka....

Pergosyskon hade du kvar tester du ville sälja??

Svar på tråden Alltså dessa ägglossningstester *grr*