Villimey skrev 2011-02-08 10:11:28 följande:
Mem din anhöriga får istället en annan kvinnas donerade ägg och har lika stor chans att bli gravid som om det var ditt ägg.
Ja visst får hon det, men då känns det inte direkt som hjälpen kommer från mig. Hon sa till mig igår när vi pratade lite mer om det här med kordonation att hon är rädd att hon skulle bli lite mer besviken om den andra kvinnans ägg inte fäste än om det var ägget från mig. Skulle ägget från mig inte fästa så tror hon iallafall att hon skulle ha lättare att tänka:" ja men vi försökte ju iallafall" Sen är hon även lite rädd för att mitt ägg ska fästa för den andra mottagaren medans ägget hon får kanske inte gör det men det är ju självklart ingen garanti för någon. Men precis så som min väninna tänker kring besvikelsen om det inte skulle bli ngt, så tänker ju även lite jag. Men som sagt vi diskuterar och funderar fortfarande än så länge, så detta är fortfarande på det stadiet.
Marelb: Man donerar ju liksom inte till en "äggbank". Dina ägg matchas ihop med ett/två speciellt utvalda mottagare.
Det låter ju bra!

Som sagt jag är inte emot det här med korsdonation öht, tycker snarare att det låter väldigt intressant. Men vi är precis som jag skriver här ovan fortfarande på diskussion stadiet och överväger olika alternativ. Har inte ens pratat med ngn professionell om detta ännu.