Hur ska jag göra? sälja eller inte? gud vad svårt!
Det är såhär.
jag har 3 hästar, en shettis och 2 islandshästar.
vi hyr en gård på landet.
vi har en 3månanaders bebis.
min sambo vill flytta då han tycker uppvärmningen är för kronglig och dyr här han trivs inte så bra på landet vill hellre på i en villa i ett samhälle.
jag är egentligen en lantmänniska men jag vill ju att vår familj ska funka med och jag kan väl inte stå fast vid mina åsikter enbart osv när vi har ett liv ihop och ett barn att ta hänsyn till?
hinner ju knappt med hästarna nu, dyrt är det ju så min sambo har inte råd med något intresse alla pengar går till hästarna.
men de betyder allt för mig
shettisen kan jag nog sälja, men min dröm och mitt liv var ju att bo på landet med ca 2 hästar, köpa egen gård.
men egen gård verkar för dyrt för oss, min sambo har inte tålamod med våra låga löner och dyr hyra att spara ihop till kontantinsatts i flera år.
han vill hellre att jag säljer två av mina 3 hästar och vi tar det som kontantinsatts...
och att jag har den jag behåller inackorderad...men jag trivs inte som inackorderad egentligen men tänker endå att det vore kanske skönt nu när bebisen är liten, har dessutom långt till mina flräldrar o då kan ju kanske stallägaren hjälpa till att passa hästen osv.
men hur ska jag kunna sälja mina hästar? de är som mina barn de med för mig.
den som jag rider på han känns helt uteslutet att säljha han är min första häst vi läser varandras tankar vi är ett. utan honom kan jag inte leva känns det som.
shettisen kan jag nog som sagt sälja hinner inte med, passar inte så bra ihop.
men den andra islänningen har jag haft sen han var föl och han är ju min framtid, en jättesnygg hingst med framtiden för sig, kommer ha mkt lättare för sig än min själsfrände, men hur fasiken skia man kunna välja???
jag vill ju behålla båda islänningarna men behöver ju pengarna till familjen och kontaninsattsen...
känns jobigt att min sambo inte orkar vänta på att vi sparar ihop...men får samtidigt dåligt samvete att jag har 3 hästar o han har inte råd med något..
HJÄLP