• Napsan

Märkliga fläckar på färgade handdukar?

Detta har jag och min man gått och funderat på hur länge som helst: På en del av de färgade handdukar vi har och på nya som vi köper uppstår inom kort flera ljusa fläckar som liksom är blekta och de måste de ju oxå vara eftersom de aldrig går bort i tvätten. De är ju totalförstörda och jättefula (snyft). Ett annat par som vi umgås mycket med har samma problem och de vet inte heller vad detta beror på. Har som teori att det är tandkrämsrester som bleker tyget, vet inte vad det skulle vara annars. Därför frågar jag nu ER om ni har nån teori om vad detta kan bero på eller om någon av er känner igen sig i situationen?

• Svar på tråden Märkliga fläckar på färgade handdukar?
  • mammutten81

Det kan bli så utav maskara, om man får maskarafläckar så bleks de i maskinen.

• Napsan

Annikamed2barn: Ja ska höra av mig när jag haft mitt "hemmalaboratorium experiment" Ska försöka göra en lista på preparat som inte får komma i kontakt med tyg. Undrar bara om gubben och (jag) hehe sen kommer att klara av att följa listan.

• Våra Liv

napsan jag hade nog inte heller tänkt påd et haha bara nu när jag läste allas förslag på vad det kunde vara så ploppa iden upp i huvudet *känner mig smart för en gångs skull*

• Fru Höstlöv

Nån i huset med finnar?
    Min sambo har det och använder ibland stioxyl, det bleker våra handukar.

• Jinna

Hej!!

Läste denna tråd och har oxå på sista tiden fått fläckar på handukar...aldrig haft detta förrut!

Sen gick det upp för mig att jag börjat att använda Basiron( mot finnar) testade att lägga en klick på handuken och på 15 min var den blekt...så nu har jag hittat boven

Kram Jinna

• Våra Liv

jinna hur blir din hud efteråt? skulle inte våga använda det medlet om det bleker så pass

• Fru Höstlöv

Angående min sambos medel så syns det inget på handdukarna förrän man tvättar dom.
    Jag var konfunderad länge, eftersom fläckarna verkligen kom AV att man tvättade dom.

• Idun

Har också upptäckt detta med finnkrämer! Så jäkla irriterande. Förstörde alla cåra nyinköpta handdukar inna jag kom på att det var krämen. Borde egentligen gått till apoteket och klagat för det står INGET om det på förpackningen!

• Jinna

Vår liv: Märker inget på huden! Förutom att den blir bättre av krämen förstås....

Men den verkar ju vara stark!

• annroll

Jag har samma problem men de fläckar som uppkommer hos mig är blå........ Skitskumt!??

• Baloo11

Någon som har detta problemet ? Mina handdukar får dessa fläckar... vad är de för något? Blir knäpp?

Svar på tråden Märkliga fläckar på färgade handdukar?