• JosJos

Ngn som har en förp. Nan 1 i närheten?

Köpte småtetror Nan1 idag och där står inga doseringsanvisningar. Har en 5 veckors bebis som aldrig verkar bli nöjd. Tänkte därför komplettera med modersmjölkersättning efter amningsmålet. Kan någon kolla upp åt mig hur mycket hon ska ha? TACK!

• Svar på tråden Ngn som har en förp. Nan 1 i närheten?
  • Spexig

100-160 ml per mål, 5-6 mål om dan (om hon inte ammas) 

Ska du bara ha att komplettera med skulle väl jag starta m typ 50 ml o se hur mycket som går åt. =) 

• JosJos

Jag kör på lägsta strecket på flaskan, 60 ml. Det borde ju funka. Tack för hjälpen!

• Spexig

Jag gissar att du vet att för att öka mjölkproduktionen bör man amma så mycket o ofta som möjligt istället för att ge tillägg. Fast det har du säkert koll på redan. 
    Ha det gott! 

• JosJos

Jodå ... jag vet. Har ammat i 4 h i sträck. Mjölk kommer det men hon är ändå inte nöjd. Tänkte försöka med en extra slurk ersättning på kvällen så att hon somnar. Mjölken är det nog nog ingen fel på, hon går upp i vikt bra, men som sagt verkar konstant hungrig.

• Spexig

Haha! Ja, 4h verkar i häftigaste laget... Hungrig tjej, helt enkelt! Härligt!

• ami

Prova att fylla hela flaskan och se hur mycket hon äter. Vissa pytte bebisar kan ju äta 200 ml i ett svep, andra blir mätta på hälften :)

Svar på tråden Ngn som har en förp. Nan 1 i närheten?