• Copyjulia

Grav. tecken efter FET?

Jag ruvar på ett FET i ostimluerad cykel (tar dock Cironone-vagiatorer) och är nu på ruvardag fem. Har inga som helst gravtecken. Inga ömma bröst, ingen molvärk, inget dåligt humör... När man läser trådar här verkar alla ha gravsymptom så himla tidigt efter IVF/FET. Någon som inte  har känt något dag 5 under ruvningen men som varit gravida ändå? När började era symptom?

• Svar på tråden Grav. tecken efter FET?
  • Spättan i Midgård

Jag hade inga gravtecken när jag väntade sonen... Jag hade inga symtom under hela den graviditeten!
    Och det var FET i ostim.cykel!

Nu är jag gravid igen, denna gång ET... Och då kände jag mig gravid redan efter 2dagar...

Så det kan nog variera väldigt från gång till gång... 

Lycka Till, håller tummarna för att du får ett fint plus på din TD!!! 

• Copyjulia

Grattis till graviditeten!

Skönt att höra att du inte kände någonting när du blev gravid med FET. När jag gjorde ET hade jag sjukt mycket tecken fast det blev negativt. Men det var väl alla hormoner man tog antar jag... 

Kommer du ihåg hur snart du plussade efter FET? Jag har inte TD förrän dag 18. Så långt att vänta ända dit... 

• Spättan i Midgård

Väntan är grym, det känns som en evighet!!! Jag hade TD dag 11 efter mitt FET... Konstigt att du har en hel vecka efter?!
    Lycka Till ännu en gång, hoppas du får ett fint plus på TD!!!

• Copyjulia

Nu har jag faktiskt fått ömma bröst. Men det är 4 dagar innan BIM och jag brukar alltid ha ömma bröst några dagar innan bim. Så det är väl tyvärr den som är på gång...

• akb

Jag har TD först efter 22 dagar, konstigt att det är så olika... men man får i alla fall en prognos tidigare om mensen håller sig undan. Nåja, jag är bara på dag 4 än så länge... 

• Copyjulia
    akb skrev 2011-02-04 18:34:55 följande:
    Jag har TD först efter 22 dagar, konstigt att det är så olika... men man får i alla fall en prognos tidigare om mensen håller sig undan. Nåja, jag är bara på dag 4 än så länge... 
    Oj vad länge! Jag fick faktiskt en äl-spruta och jag antar att de vill att man väntar ett tag innan man testar efter den för att man inte ska få falskt positivt. Har man inte tagit äl-spruta kanske man får en tidigare testdag? Bara en teori...  

Ska du vänta med att testa ända till testdagen? Jag vågar inte testa mig innan tror jag. Känns på något sätt bättre att få veta att det misslyckades genom att få mens istället för att se det vidriga minustecknet... Iofs var min mens över en vecka sen när jag gjorde ET. Då testade jag mig innan testdagen och fick minus. Det var nog bra att jag gjorde det, annars hade jag varit helt övertgad om att jag var gravid på testdagen och blivit ännu mer besviken.

Vilken klinik går du till? Jag går på Sankt Görans i Sthlm.
  • akb
    Copyjulia skrev 2011-02-05 18:18:26 följande:
    Oj vad länge! Jag fick faktiskt en äl-spruta och jag antar att de vill att man väntar ett tag innan man testar efter den för att man inte ska få falskt positivt. Har man inte tagit äl-spruta kanske man får en tidigare testdag? Bara en teori...  

Ska du vänta med att testa ända till testdagen? Jag vågar inte testa mig innan tror jag. Känns på något sätt bättre att få veta att det misslyckades genom att få mens istället för att se det vidriga minustecknet... Iofs var min mens över en vecka sen när jag gjorde ET. Då testade jag mig innan testdagen och fick minus. Det var nog bra att jag gjorde det, annars hade jag varit helt övertgad om att jag var gravid på testdagen och blivit ännu mer besviken.

Vilken klinik går du till? Jag går på Sankt Görans i Sthlm.
    Jag kommer att vänta, på något sätt kommer man väl hålla ut ;) Jag har förstått av andra som skrivit i olika trådar att det är väldigt olika när man ska testa men det står aldrig varför klinikerna har olika. 

Jag är i Gbg på IVF-kliniken, tycker att det varit ett bra ställe, bra bemötande och de känns duktiga.  
  • Tullin

Hej! Jag har haft molvärk nästan hela tiden sedan FET återföringen. Det blev värre ruvardag 7 och håller fortfarande i sig. Plussade igår på ruvardag 13! Sen måste jag gå på toaletten oftare. Lycka till alla!!

• Tullin

Jag gjorde FET i ostimulerad cykel och fick Pregnyl istället för Vaginatorer insättningsdagen samt 2 dagar senare. För att hjälpa embryot att fästa.

• Oliwetti

Hej alla, jag och en vän till mig var ofrivilligt barnlösa under samma tid i livet. Vi var inne här på familjeliv som dårar och letade svar på alla våra frågor. Nu, efter flera ivf-behandlingar, har vi båda fått barn och har nu startat en podd om just barnlängtan, ofrivillig barnlöshet och ivf. Vi pratar om allt från ruvardagar till spökstreck.

Vårt mål är att vi ska vara den där vännen som stöttar i er resa mot ett barn. Vi finns på iTunes o iCloud under Ruvarpodden. Ni hittar oss även på #ruvarpodden på insta och fb.

Svar på tråden Grav. tecken efter FET?