Copyjulia skrev 2011-02-05 18:18:26 följande:
Oj vad länge! Jag fick faktiskt en äl-spruta och jag antar att de vill att man väntar ett tag innan man testar efter den för att man inte ska få falskt positivt. Har man inte tagit äl-spruta kanske man får en tidigare testdag? Bara en teori...
Ska du vänta med att testa ända till testdagen? Jag vågar inte testa mig innan tror jag. Känns på något sätt bättre att få veta att det misslyckades genom att få mens istället för att se det vidriga minustecknet... Iofs var min mens över en vecka sen när jag gjorde ET. Då testade jag mig innan testdagen och fick minus. Det var nog bra att jag gjorde det, annars hade jag varit helt övertgad om att jag var gravid på testdagen och blivit ännu mer besviken.
Vilken klinik går du till? Jag går på Sankt Görans i Sthlm.
Jag kommer att vänta, på något sätt kommer man väl hålla ut ;) Jag har förstått av andra som skrivit i olika trådar att det är väldigt olika när man ska testa men det står aldrig varför klinikerna har olika.
Jag är i Gbg på IVF-kliniken, tycker att det varit ett bra ställe, bra bemötande och de känns duktiga.