Miss Cee skrev 2011-01-30 23:26:31 följande:
Finns ju små termosar att ha ljummet vatten i. Ett bra tips jag hittade här på FL var att mäta upp pulver i brustabletts-rör (väl diskade givetvis), som är enkla att ta med sig ett par stycken och man behöver inte stå och mätaupp från påsen ute på stan :) Finns ju doserare naturligtvis men de kostar ju en del. Rör efter c-vitamin är billiga.
Tetran är ju bra om man inte behöver så ofta. Blir ju dyrt om man använder tetra varje dag.
Om det var kortare utflykter så blandade jag en flaska färdig hemma, satte på ett lock och tog med den. Speciellt nu under vintern så är ju temperaturen ute som i ett kylskåp så då är dte ju inga problem för bebisen att äta en färdigblandad inom en timme.
Ofta var det ju så att man försökte ge en flaska precis innan man skulle gå, men då kanske bebisen inte var hungrig, även om man VISSTE att han skulle vilja ha om 30 minuter eller så. Lagom när man står i kön på ICA. Då satte jag bara ett lock på flaskan och tog med och lät honom äta om en stund.
På sommaren hade jag ibland färdigblandat i en liten kylbag, kan man ju ha i flera timmar med en kylklamp. Men då måste man ha tillgång till micro förstås.