• Jonna68

Skolor i Stockholm för barn med autism+adhd, ej särskola

Hej!

Nån som har erfarenhet av skolor i Stockholmsområdet för barn med autism och adhd som inte ska gå i särskola utan följa grundskolan läroplan? Har sökt till Sveden men det är inte säkert att vi får plats där. Vi bor på Söder men utgår ifrån att hon får taxi så vi kan gå i en skola någon annanstans.

/Jonna

• Svar på tråden Skolor i Stockholm för barn med autism+adhd, ej särskola
  • chloe08

Det finns en klass i Bandhagensskola för barn med autism. Och även en skola i Långbro/Älvsjö för barn med olika funktionshinder.

• kaffemamma

Hur är det med Lunarskolan? Har hört föräldrar vara väldigt nöjda. Ligger i Bromma tror jag. Och så då Helleboroskolan i Täby med "asbergerprofil", man ska vara ganska högfungerande där tror jag.

• Jonna68

Har också fått tips om Lunaskolan i Bromma, men de är mer Asperger tror jag. Nu visade det sig att Svedenskolans psykolog  besöker förskolan om en vecka, och det verkar hoppfullt där. Det är den skolan jag helst vill att hon ska börja på.

Bandhagens skola tyckte jag jättemycket om när vi var där och besökte, men där måste man ha en utvecklingsstörning för att få gå, de har bara särskola i sin verksamhet för barn med autism. Skolan i Långbro har jag hört är mer åt träningsskola.

Min dotter har autism men inte tillräckligt lätt för att kallas asperger, och så har hon adhd med. 

• adhd/odd

Var fins bra skola för pojke 13år med adhd/odd?

Bor i Upplandsväsby vill ha tips om någon vet

Svar på tråden Skolor i Stockholm för barn med autism+adhd, ej särskola