Namnförslag på Schäfer
Jag ska nu köpa en Schäfer, och funderar på namn.
Kan någon ge mig förslag på fina hund namn?
Eftersom jag inte vet om det blir en tik eller hane än, så skulle jag uppskatta förslag på både tjej och killnamn.
Jag ska nu köpa en Schäfer, och funderar på namn.
Kan någon ge mig förslag på fina hund namn?
Eftersom jag inte vet om det blir en tik eller hane än, så skulle jag uppskatta förslag på både tjej och killnamn.
En hund kan ju i princip heta vad som helst, du lär ju se på den vad den passar att heta sedan.
Men här får du en hög med blandade namn.
Hero
Albert
Emil
Zeus
Abbe
Billy
Theo
Eragon
Harry
Pelle
Truls
Mollgan
Maja
Isa
Alma
Saga
Emmie
Freja
Wilma
Hera
Athena
Tilda
Cleo
Molly
Kajsa
Ella
Tycker Mio är ett perfekt hundnamn:) Vi ska också skaffa hund snart och det namn vi funderar på är Signe, Siri, Ozzy eller Iggy. Sambon gillar Bobbo och Bibbi, men naaäe... och jag gillar Mio men inte han:(
Tycker även att Nova och Luna är hundnamn, men kanske inget jag skulle välja. Men tycker absolut de passar bättre på djur än på barn, alla är vi ju olika. Vet inte heller om vi får hane eller tik så bra att ha några favotiter av varje. Sen när man får hem sin lilla valp kommer man nog känna vilket namn som passar bäst! lycka till!!
Har haft schäfer i barndomen och hon hette Tingeling:) Hahaa kanske inte typiskt schäfernamn men det blev lite coolt ändå. Ska tilllägga att det var min käre far som fick välja namn:)
Rex!
Cannis, Dante, två namn några av mina favorit schäfrar :)
Tingeling gillade jag VÄLDIGT mycket :D
Blir det en hona så får hon nog heta det, för det kan min dotter säga eftersom det är en av hennes favorit filmer just nu :)
Alpha är najs :)
Kompis << Helt klart!
Bojken
Leeroy
Arrox
Zerox
Benja
Java
Enja
Hera
Vi hade schäfer när jag va liten o hon hette Akela.. superfint tycker jag o jag tror det betyder typ varghona..
Akela, är jag ganska säker på betyder varghane för jag minns att varghona hette något annat men minns inte vad för stunden....
Schäfer är ju en TYSK hundras och jag är besviken att ingen kommit med några typiska schäfer namn,
Jag förslår:
Eberhard
Adolf
Heinrich
Otto
Joseph
Rudolf
Baggi
Min heter Rommel