Lurade försäljaren oss?
Vi har en dotter som snart fyller 2 och en son på 4 mån. Då vi skulle köpa bilbarnstol till dottern frågade vi i affären vilken som tar minst plats då både jag och maken är långa. Hon sa att då ska vi ha en Acta Graco Cosmic Comfort S. Vi tittade även lite på en Britax Multi Tech, men hon sa att den absolut tar mera plats. Vi provade inte i bilen eftersom hon var så säker på att den tar minst plats + att alla var lika lätta/svåra att sätta fast i bilen. Multi Tech tar myyycket mera plats sa hon. Vi köpte alltså Acta Gracon och har varit nöjda med den (dottern sitter bra) förutom att jag just och just ryms på passagerarsidan. Min man ryms inte
Hursomhelst så hittade jag en annan affär som för tillfället har nedsatta priser och tänkte att vi kan passa på att köpa en bilbarnsotl till sonen lite i förväg. Vi visste att vi absolut inte kan köpa en AG till för då kan min man varken köra eller sitta med i min bil. Här var servicen betydligt bättre och vi var noga med att vi ville prova i bilen. Vi gick med på att prova en Multi Tech, trots att vi "visste" att den tar för mycket plats. Men det gjorde den ju inte alls!!! Den tar ju mycket mindre plats än AG:n. Nu kan maken utan problem t.o.m. sitta på passagerar sidan så dottern fick byta till den så länge som sonen använder babyskyddet. Plus att den (enligt min mening) är lättare att sätta på plats i bilen.
Min fråga: Skiljer det så mycket på bilar att det bara är vår bli Actan tar mycket plats i eller blev vi riktigt lurade första gången? Vilken tar mera plats i era bilar Acta Graco Cosmic Comfort eller Britax Multi Tech?