• sötmysan

hur får jag i dottern Nutramigen?

hej, har en dotter på 4 månader som vi misstänker är känslig mot mjölkprotein. eftersom jag helammar har jag slutat med mjölkprodukter helt och hon mår mycket bättre. men nu har jag inhandlat Nutramigen, eftersom jag ska börja jobba lite smått om ett par veckor. (handlar bara om att byta ut ett par mål /veckan)

men hon totalvägrar. tar en klunk och spottar ut allt igen och sedan totalvägrar hon flaskan. har tidigare gett henne NAN1 när jag varit sjuk och mjölken inte räckt till och det har aldrig varit några problem.

är det kört eller har ni några tips??

• Svar på tråden hur får jag i dottern Nutramigen?
  • Drop Dead Gorgeous

Pumpa och blanda ersättning med bröstmjölk

• Mirakel händer

Blanda med bröstmjölk det gjorde jag. Det gick så där. Läste på apotekets hemsida att man kunde ha i ytterst lite socker eller vaniljsocker i ersättningen. Jag tog jättet lite socker och då gick det bra. Så fick jag göra i ca 1-1,5 vecka.

Kim 1995-03-13 & Lina 2010-06-27
  • Frida g

socker sa dem på bvc. ca 1 tsk i en flaska!

• sötmysan

tack för tipsen. bara att kämpa på och blanda med bröstmjölk och socker/vaniljsocker då. hoppas det går bra :) tackar tackar!

• sommartjejen1

jag skulle också testa mjölkfri ersättninge dom på bvc sa att profylac är godare än den du har testat och om man ska ha den så brukar dom rekomendera attha socker i.

• t0va

althera ska smaka ännu bättre, min son åt allt så jag vet inte, nu äter han profylac. 

• Carro201

Vi har  i lite vaniljsocker i ersättningen och det har funkat kanon=)

Svar på tråden hur får jag i dottern Nutramigen?