Asko skrev 2011-04-12 11:24:15 följande:
Hej!
Det är mig Ninnin82 köpt sin naturliga progesteronsalva från. Jag har själv haft tre missfall och när jag började söka svar på varför så hittade jag denna salva och läste att vid tidiga missfall så är ofta för låg progesteronnivå en bidragande orsak. Nästa gång jag blev gravid började jag smörja mig och det resulterade i min son :) Dessutom har mitt humör lättat och jag har gått ner i vikt (är överviktig pga PCO).
Nu är jag gravid igen (v. 20) och smörjer mig varje dag. Jag är övertygad om att naturligt progesteron hjälpt mig!
Tyvärr, Ninnin82, så är det inte alltid missfall beror på bara låg progesteronnivå

utan man behöver hjälp med annat också. Och ibland är det så att progesteronnivån är så låg att det tar flera månader innan kroppen kan bli gravid och bära fram ett barn. Det här är ju självklart väldigt individuellt! Har du fått någon utredning på varför du får MA?
Av dom som köpt av mig så vet jag minst 4 stycken som blivit gravida och kunnat behålla barnet efter upprepade missfall.
Om någon har frågor om naturligt progesteron så svarar jag gärna, så gott jag kan
oj, detta låter intresant.. berätta mera =) Är gravid för 5:e ggr men har bara ett barn, har varit på vul där man såg en tom fostersäck som var mindre än vad den borde, man såg inte ens gulesäcken (gjorde man inte förra ggr heller) Så om 2 veckor så ska jag tillbaka för ett nytt vul.. Tror att detta är ett mf, läkaren ville inte dömma ut graviditeten helt, men var inte särskilt hoppfull.. Så berätta allt om denna salva.. Du kan inkorga mig om vad det kostar oxå ;)