• 09 11 22

Progesteron salva

Jag skulle kunna sätta den här tråden under alla rubriker, för jag har endometrios som jag opererats för, haft uprepade missfall, planerar barn och opererats för utomkvedshavandeskap.

Men nu till mitt ämne.
    Jag började idag smörja mig med progesteron salva på tunna hud-delar av kroppen för att de motverkar den dubbeldos av östrogen som jag tillverkar, vilket leder till ett önskad graviditet som förhoppningsvis resulterar i en 9månaders graviditet o inte allt annat vi fått uppleva.

Tänkte kolla med er, om ni använt salvan och om den hjälpt er på traven med något o lyckats?

♥☆° Hoppas på ännu ett mirakel °☆♥
  • Svar på tråden Progesteron salva
  • 09 11 22
    Elsa04 skrev 2011-01-26 16:35:04 följande:
    Hej på er!
    Tänkte bara berätta att jag själv har blivit gravid tack vare progesteronsalva.
    Fick mens sent och har alltid haft oregelbunden mens. Har också fått höra av gynekolog
    att jag troligtvis inte har ägglossning och att jag behöver ivf behandling för att kunna bli gravid.

Fick hjälp av en fantastisk homeopat och när jag började med salvan fick jag så gott som regelbunden
    mens och mina pms besvär (smärtor) minskade drastiskt.
    Är just nu gravid i v19 och jag smörjer fortfarande varje dag och tänker fortsätta med det hela graviditeten.

Undrar ni nåt så är det bara att fråga. Lycka till!!
    kram kram
    Vilken underbar historia! Grattis :)
    Fick du behålla med en gång?
    Jag har haft 3 MF o ett X och hoppas stenhårt på att detta kommer funka.

Vill veta om det är någon här inne på min tråd som haft upprepade missfall o sen börjat med salvan o vips så fick de behålla sitt barn?
    ♥☆° Hoppas på ännu ett mirakel °☆♥
  • nenne87

Vill bara meddela att dom ska sluta sälja salvan på harmoni så jag passade på att köpa två st denna gången. Vart kan man köpa den annars?

• Ninninn

I 6 månader försökte vi utan resultat på 7 försöket började jag smörja mig med salvan på ägglossningsdagen och vipps blev jag gravid, kan ju inte göra annat än å tro på salvan.

Är nu i v.7+5 men jag e livrädd att det ska gå åt skogen igen. Ska på vul i v.9+1 då hoppas jag få se ett hjärta..

Jag köper min salva från tjejen på www.whiteday.se

• nenne87

Jag har ju nu två tuber och hoppas ju såklart att jag inte ska behöva mer:) men man vet ju aldrig vad som händer i framtiden.
    Inget blir ju som man tänkt sig

• Ninninn

Tyvärr tror ja inte längre på krämen eftersom ja fick ett nytt MA, men alltid bra att försöka med allt!

• Asko

Hej!

Det är mig Ninnin82 köpt sin naturliga progesteronsalva från. Jag har själv haft tre missfall och när jag började söka svar på varför så hittade jag denna salva och läste att vid tidiga missfall så är ofta för låg progesteronnivå en bidragande orsak. Nästa gång jag blev gravid började jag smörja mig och det resulterade i min son :) Dessutom har mitt humör lättat och jag har gått ner i vikt (är överviktig pga PCO).
    Nu är jag gravid igen (v. 20) och smörjer mig varje dag. Jag är övertygad om att naturligt progesteron hjälpt mig!

Tyvärr, Ninnin82, så är det inte alltid missfall beror på bara låg progesteronnivå Rynkar på näsan utan man behöver hjälp med annat också. Och ibland är det så att progesteronnivån är så låg att det tar flera månader innan kroppen kan bli gravid och bära fram ett barn. Det här är ju självklart väldigt individuellt! Har du fått någon utredning på varför du får MA?
    Av dom som köpt av mig så vet jag minst 4 stycken som blivit gravida och kunnat behålla barnet efter upprepade missfall.

Om någon har frågor om naturligt progesteron så svarar jag gärna, så gott jag kan Glad 

• Mamma till bröderna bus
    Asko skrev 2011-04-12 11:24:15 följande:
    Hej!

Det är mig Ninnin82 köpt sin naturliga progesteronsalva från. Jag har själv haft tre missfall och när jag började söka svar på varför så hittade jag denna salva och läste att vid tidiga missfall så är ofta för låg progesteronnivå en bidragande orsak. Nästa gång jag blev gravid började jag smörja mig och det resulterade i min son :) Dessutom har mitt humör lättat och jag har gått ner i vikt (är överviktig pga PCO).
    Nu är jag gravid igen (v. 20) och smörjer mig varje dag. Jag är övertygad om att naturligt progesteron hjälpt mig!

Tyvärr, Ninnin82, så är det inte alltid missfall beror på bara låg progesteronnivå Rynkar på näsan utan man behöver hjälp med annat också. Och ibland är det så att progesteronnivån är så låg att det tar flera månader innan kroppen kan bli gravid och bära fram ett barn. Det här är ju självklart väldigt individuellt! Har du fått någon utredning på varför du får MA?
    Av dom som köpt av mig så vet jag minst 4 stycken som blivit gravida och kunnat behålla barnet efter upprepade missfall.

Om någon har frågor om naturligt progesteron så svarar jag gärna, så gott jag kan Glad 
    oj, detta låter intresant.. berätta mera =) Är gravid för 5:e ggr men har bara ett barn, har varit på vul där man såg en tom fostersäck som var mindre än vad den borde, man såg inte ens gulesäcken (gjorde man inte förra ggr heller) Så om 2 veckor så ska jag tillbaka för ett nytt vul.. Tror att detta är ett mf, läkaren ville inte dömma ut graviditeten helt, men var inte särskilt hoppfull..  Så berätta allt om denna salva.. Du kan inkorga mig om vad det kostar oxå ;)
    Felixmamman
  • enita
    09 11 22 skrev 2011-01-26 15:59:48 följande:
    Två ggr om dagen på tunn hud, så som armveck, vrister, hals, handled, knäveck osv. Men alltid olika ställen, så inte armveckan två ggr om dagen, eller dagen efter.
    Varför ska man inte smörja på samma ställe två ggr efter varandra? Hur lång tid ska man vänta innan man smörjer samma ställe igen? Synd att det inte står i beskrivningen - det står bara att man ska smörja på ställen med tunn hud.. Jag har smörjt på samma ställe iprincip hela tiden! :/ 
  • Asko

Hej!
    Förlåt för sent svar, jag har inte haft möjlighet att vara här inne på länge Rynkar på näsan Varför man inte ska smörja på samma ställe 2 gånger direkt efter varandra är för att receptorerna på det stället då blir "slöa", eller mättade om du så vill, och tar inte upp progesteronet lika bra. Vart har du köpt din tub? Alla som köper från mig får en infolapp som ingående förklarar hur, var och när du ska smörja dig Glad Det är ju viktigt att få ordentlig information så att man använder salvan på ett optimalt sätt.

• Asko

blomvisslare: Du skrev i min gästbok och jag kan tydligen inte svara på det eftersom jag inte är inbjuden till dig. Du kan skicka ett PM eller maila mig på info@whiteday.se

• Yogini

Hej, nu var det ett tag sedan ni skrev här, men jag försöker ändå.

Jag är en tjej på 25 år och lsutade med mina p-pillar yaz för ca 2 år sedan, tog också ett "dagen efter piller" vid den här tiden. Jag har ätit p-piller av och till sedan jag var 16 år gammal. När jag inte ätit p-piller har jag haft långa mens cyklar, och aldrig regelbunda. Förra året tog jag kontakt med min gynekolog för att min mens bara kom tillbaka 1-2 gånger på ett år efter att jag slutade med p-pillrena, och sedan avtog helt. Min gynekolog skrev då ut primolut nor för att sätta igång en blödning. Hon trodde också att jag har pco, mina äggstockar har de typiskt pärlbandsformen av ägg, men genom blodprov såg de att jag inte hade ovanliga hormonnivåer, ett annat symtom på pco är lätta problem med finnar.
    Gynekologen skrev ut p-piller till mig igen då detta tydligen skall vara medicin för PCO. Jag vill inte ta p-piller någonting mer!
    Jag fick höra om progresterall och testade. Eftersom jag har oregelbunden mens som jag inte viste när den skulle komma tillbaka började jag direkt att smörja två gånger om dagen i två veckor, och sedan uppehåll i två veckor. Efter ca 1 veckas uppehåll får jag en blödning. Blödningen är väldigt tunn och brunaktig, och jag misstänker att jag inte har någon ägglossning. Någon som har tips? har jag gjort rätt? Jag och min pojkvän försöker bli gravida, men det är inte så lätt när vi inte har någon aning om min menscykel, eller om jag ens har ägglossning.
    Min gynekolog kan erbjuda piller som sätter igång en ägglossning, men jag vill försöka få igång min kropp naturligt innan vi provar det. Jag har en känsla av att alla piller har rubbat min hormon nivå!
    Alla tips är väldigt uppskattade :)

Svar på tråden Progesteron salva