apricos skrev 2011-02-01 14:30:53 följande:
Hihihi ...
Om jag säger såhär, Jag gick hem med en ICA kasse full av piller =)
Först fick jag en kur som ska ta bort ev svamp, så det är rent och bakteriefritt i fiffi.
Sen ska jag äta blodförtunnande vilket gör att ägget ska fästa bättre och ge bebben bättre blodflöde.
Pergo för att få ett bra ägg
Ovitrell för att det ska släppa i rätt tid och att maxa våra chanser att pricka rätt dag
Sen när vi blir gravida ska jag äta Progresteron för att moderkakan ska bli bättre.
(Ska tillägga att jag har PCO)
Men ingen av mina tidigare läkare har sagt eller hjälpt mig fasten jag haft det.
Så nu ska jag blöda klart efter mitt MA, och vänta på nästa mens.
Ska även tillägga att han kikade på min mans rackare och även han fick en kur mot bakterier och svamp för att dom ska vara i bästa form!
Oj! låter som om du haft en väldig tur! I tråden som Irma och Bettan tipsat om är det många som fått kämpa länge för att få det du fick! Grattis! Jag håller tummarna för att det funkar fin fint! :)
Anden skrev 2011-02-01 17:52:25 följande:
Skönt för dig Apricos!
Ja du, det där med läkare verkar verkligen vara a och o. Jag läste någonstans på forumet om ett omega-6preparat som heter Glandin 25 som tydligen har knaprats av många som försöker få barn. Knallade ner till hälsokost idag och fick höra att det tagits bort från marknaden. Någon som har något annat tips på liknande preparat?
Jag är lite dåligt insatt men tror det är så här: Glandin 25 gör att slemhinnorna ska bli tjockare och hjälpa ägget att fästa, Bisolvon (hostmed.) är slemlösande som ska göra att "slemmet" blir tunnare så spermierna lättare tar sig fram till ägget.
Vet inte riktigt... men jag och sambon åt bisolvon under två cyklar och plussade båda gångerna. Har precis en tjej i en annan tråd jag följer som också plussat med Bisolvon. Fast det är ju inte säkert att man har just det problemet.
Sen har jag även ätit (äter) blodförtunnande i form av 1/3 tab. Albyl Minor, antar att apricos fick trombyl?