• Simsonen

Åååh så spännande, bebisar inatt. Oviktigt marsvinsbabbel :-)

Jag måste bara skriva av mig, väntar mig inte att någon annan ska vara intresserad.
    Jag är ju som många nog märkt enormt förtjust i marsvin, har åtta egna och tar en kull då och då.
    Avlar främst på temperament och inte så mycket på färger Nu har min ena tjej, Svea, gått dräktig så länge som marsvin brukar gå, hon är ett av mina allra tamaste och därför har jag fått känna på hennes bäcken, alltså på ryggslutet, då och då för att se när det närmar sig. Hon är enormt stor,  väger 1360 och jag har varit lite orolig men nu ikväll kände jag att det öppnat sig nästan helt, när det gjort det på mina andra honor så har kullen kommit inom 12 tim så imorron är det troligt att ungarna äntligen kommer. Jag har väntat och väntat och väntat så nu känns det jättespännande.
    Den här kullen är lite speciell då jag hoppas på en särskild kombination, bara för skojs skull om man får önska liksom. Båda föräldrarna har trevligt temperament men Svea är något extra så jag hoppas på en unge som får hennes temperament, sen ska den ha pappans vita färg och så Sveas nos där ena halvan är rosa och andra svart. Det bör vara fyra ungar så någon måste ju nästan ligga nära den önskningen

Som sagt, helt oviktigt babbel men jag måste bara skriva av mig, har väntat så länge

• Svar på tråden Åååh så spännande, bebisar inatt. Oviktigt marsvinsbabbel :-)
  • jguz

Spännande, marsvin är ju såååååååååå söta!!!

• jguz

Btw. Hoppas att Svea får en lätt förlossning ;)

• Simsonen
    jguz skrev 2011-01-20 21:44:29 följande:
    Btw. Hoppas att Svea får en lätt förlossning ;)
    Tack Man känner sig lite fånig som tycker det är spännande men som du säger, de är ju så himla söta. Svea är Teddy och de ungarna brukar ha lite lockig päls, jag har inte sett en teddybebis på riktigt än så därför är det lite extra intressant. Har bäddat för henne med en mjuk filt i ena huset så kan hon välja om hon vill få dem där eller i det andra huset med vanligt spån.
Svar på tråden Åååh så spännande, bebisar inatt. Oviktigt marsvinsbabbel :-)