• Nanniii

Fel på vårt baby sense 2 andningslarm?

Hej!
    Fick hem vårt baby sense 2 förra veckan .

Nu under senaste när vi har testat larmet innan vi ska lägga våran son, så har det antingen inte gett något utslag ,eller så har det larmat efter mer än 20 sek? , trots att det står att det ska göra det efter 20. Har jag sedan stängt av larmet för att sedan sätta igång det igen ,så har det funkat. Jag börjar tro att något är fel på det, vilket inte alls känns tryggt längre.

För att veta att jag testar det rätt, så lägger jag i min son i sängen, strax efter slår jag på larmet . Efter det lyfter jag upp honom och väntar i 20 sek , och då ska det larma?

På vårt larm har det fortsatt blinka grönt ungefär som han ligger i, sen har det varit ngn gång det inte börjat larma efter 20 sek utan några sek efter.

Är det fler som upplevt detta med era larm?

Oavsett om det funkar vissa ggr så vill man ju absolut inte ha dom ggr då det inte funkar alls.

/Nanni

• Svar på tråden Fel på vårt baby sense 2 andningslarm?
  • MissAdelaide

Det där med att det tar några sekunder längre än 20 t.ex 23 sek, det ska du nog inte haka upp dig på. De menar nog att det ska larma efter ca 20 sekunder. När du lyfter upp bebisen så fortsätter ju madrassen att röra sig några sekunder, så det är nog därför. Men det som är allvarligt är ju om det inte larmar alls eller är fel på något annat sätt. Batterierna utgår jag från att du kollat. 
    De måste väl ha någon kundtjänst eller liknande som du kan ringa och fråga.

Lycka till

• Alexi

vi köpte ett nytt baby sense för typ en månad sedan. och vi har vid test upplevt det som er, det blinkar grönt superlänge och det är liksom svårt att få det att börja larma. vi funderar på om det är så superkänsligt att det känner av minsta rörelse i rummet. för de gånger det börjat larma har jag stått blickstilla i rummet men om jag rört mig lite grann så larmar det inte. har funderat på att maila dem och fråga om det ska vara så här känsligt, trots allt sover ju ofta bebisar i samma rum som föräldrarna.

Svar på tråden Fel på vårt baby sense 2 andningslarm?