När kan barn hoppa jämfota?
Ja, när lär man sig hoppa jämfota?
Ja, när lär man sig hoppa jämfota?
jag tror dottern var ca 3 år... :) Några månader runt 3års dagen..
Min äldsta dotter hoppade jämfota när hon var 18 månader (började gå när hon var 6,5 månader. Medan yngsta dottern är 2,5 år nu men har fortfarande lite problem :)
vissa lär sig hoppa jämfota nästan samtidigt som de lär sig gå andra kan knappt hoppa jämfota när de är 4-5. det är olika såklart
Sonen var 2,5 år när han började hoppa jämfota. Här kollar BVC om de kan det när det är 3-årskontroll.
Äldsta var 2 år. Yngsta har precis lärt sig att så att säga lyfta från marken. Jag skulle inte säga att han kan hoppa jämfota ännu men ganska ofta när han hoppar så lyfter fötterna helt från marken.......men han misslyckas nog lika många gåmger .
Här kollar de om barnen kan det på 2,5-årskontrollen (vet dock inte hur noga det är att de kan det redan då). När dottern var på den kontrollen hade hon kunnat det några månader.
Min unge kunde då han var 1,5 - hans kusin knappt då han var tre... I övrigt är kusinen mycket tidigare motoriskt - men just hoppa gillade min unge tydligen
Det är nog väldigt olika.
16-17 månader, minns inte exakt.
Var min dotter alltså
Ca 15 mån
Han är 3,5 men kan inte än. Benen står som cement i backen.
Enligt sjukgymnasterna vi varit hos, som utrett sonen, är det något barn normalt lär sig vid två års ålder. Gäller förstås inte alla, men många.