Mina killar kom i vecka 32+5, fick ligga i öppen kuvös för att få värme. Hade lite andningshjälp dom 3 första dagarna med CPAP. Fick dropp med extra fett och så, det får nog alla som kommer så tidigt! Fick komma över i en plastlåda som finns på BB när dom var några dagar och dom slapp alla dropp. Sondmatades ca 2½ vecka innan dom lärde sig äta från flaska, jag kunde inte amma för det kom inte igång ordentligt och dom behövde den mat dom kunde få. Vi fick åka hem från neonatalen när dom var 1½ vecka, så fort dom kunde hålla värmen själva. Åkte hem med hemsjukvård med sonderna som vi fick lära oss hantera och så kom en sköterska hem och vägde dom så dom gick upp som dom skulle. Men det gjorde hon bara 1 vecka, sen behövdes det inte mer.
Dom vägde 2010 och 2145 när dom kom. Är nu två pigga och busiga killar som blev 1 år i dagarna, utvecklas som dom ska och är nu uppe i nästan 12kg.
Jobbigast var att inte kunna vara som "alla andra", att inte kunna ha dom hos mig på BB eftersom dom fick vara på neonatalen. Vi behövde hjälp med att ta upp dom, dom första dagarna pga alla sladdar o så.