• L E A

Vad har era barn på fötterna när dom har gympa?!

Ja, vad har era barn på fötterna när dom har gympa?!

Våra barn får vara barfota vilket jag personligen tycker är super äckligt. Vår son trivs inte heller med det och fryser om fötterna.

• Svar på tråden Vad har era barn på fötterna när dom har gympa?!
  • linjes

Gymnastikskor,glömmer dom skorna hemma får dom vara barfota så dom inte halkar när dom springer omkring i strumpor

• L E A

Vi hade också köpt helt nya gympaskor till han innan han skulle börja (han går bara i förskoleklass) men dom får han inte använda

• Hannah76

Inget av mina barn har fått vara barfota på idrotten, inte ens den lilla som har "gympatimme" på dagis.

• Kajee

Anledningen till att våra min yngsta är barfota på idrottslektionerna är att det finns en viss ökad skaderisk för barn i den åldern med skor. Så fick jag det i alla fall förklarat från idrottsläraren. Fråga så har dom väl en förklaring till varför.

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Kajee
    L E A skrev 2011-01-17 21:14:17 följande:

Vad är sockiplast? Mocasiner?

Det här är sockiplast. Fast på min tid fanns det bara vita. Det är bomullssockar med halkfri plast under fotsulan. Det smattrar om dom när man springer och dom har eländig passform vad jag minns.
  • L E A
    Kajee skrev 2011-01-17 21:20:33 följande:

Det här är sockiplast. Fast på min tid fanns det bara vita. Det är bomullssockar med halkfri plast under fotsulan. Det smattrar om dom när man springer och dom har eländig passform vad jag minns.
    Tack! Var får man tag på sånna? Käns bättre än mockasiner!
  • L E A
    Kajee skrev 2011-01-17 21:18:53 följande:
    Anledningen till att våra min yngsta är barfota på idrottslektionerna är att det finns en viss ökad skaderisk för barn i den åldern med skor. Så fick jag det i alla fall förklarat från idrottsläraren. Fråga så har dom väl en förklaring till varför.
    Dom säger att det är för motoriken. Tror inte min sons motorik tar skada av att han gympar i skor uder dom 30 minuter dom har gympa en gång i veckan men dom ger sig inte.
  • Kajee
    L E A skrev 2011-01-17 21:38:35 följande:
    Dom säger att det är för motoriken. Tror inte min sons motorik tar skada av att han gympar i skor uder dom 30 minuter dom har gympa en gång i veckan men dom ger sig inte.
    Kanske kanske inte - jag kan inte avgöra det. Men det brukar bygga på de råd som de får av vettiga instanser. Idrottsläraren på min skola säger samma sak och jag litar på att en idrottslärare vet mer om det här än vad jag gör. Men det är jag.

Du kasnke hittar något här;
    www.sockiplast.nu/
  • L E A
    Kajee skrev 2011-01-17 21:43:11 följande:
    Kanske kanske inte - jag kan inte avgöra det. Men det brukar bygga på de råd som de får av vettiga instanser. Idrottsläraren på min skola säger samma sak och jag litar på att en idrottslärare vet mer om det här än vad jag gör. Men det är jag.

Du kasnke hittar något här;
    www.sockiplast.nu/
    Hon är ju inte direkt någon indrottslärare deras fröken. Han går i förskoleklass så gympa är inte på riktigt . Det är mer lek o sång men men...Han fryser och gråter när måndag kommer först för han ska va utan skor sen för han behöver duscha.
Svar på tråden Vad har era barn på fötterna när dom har gympa?!