• ninaaw

Vad tjänar Undersköterskor? (Efter skatt)

Vad tjänar ni Undersköterskor som jobbar 75%?
    Vad tjänar ni Undersköterskor som jobbar heltid?
    Vad tjänar ni Undersköterskor som jobbar halvtid?

Efter skatt alltså...

• Svar på tråden Vad tjänar Undersköterskor? (Efter skatt)
  • Mr Collins

Angående före och efter skatt:

Det svenska skattesystemet är numera så krångligt att det är så gott som omöjligt att bara med huvudräkning lista ut hur mycket man får behålla. Man kan förstås dra ned A-skattetabellen från Skatteverket, men det enklaste sättet om man undrar hur mycket man får behålla av en given lön är att använda den här sajten:

http://jobbskatteavdrag.se

Den drivs av en privatperson, med Skatteverket bekräftade förra året att den ger korrekta svar.

• MsLili

Jag fick ut ca 12.000kr när jag jobbade deltid.

• Hummelbumsan

jag jobbar 66% på natten brukar få ut runt 12-14000 efter skatt beroende på hur helger o så faller sig . Har 21200 i heltidslön

• Pernillaa

Jag går in och jobbar en del nätter nu under mammaledigheten.

Lönen jag får nu i januari har jag jobbat 70timmar, dvs 7nätter.
    För det får jag ut ca 11500kr.
    Dock så var det en storhelgsnatt.

Alexander 050528 - Lucas 100221
  • mde

Mitt jobb får man ca 22-23 innan skatt på heltid. Jag får mindre eftersom jag inte är färdig uska

• Raha

Jag har jobbat 50% 15 dagar har jobbat och i förre månad 20tkr fick jag min lön 

• mammatill6
    ninaaw skrev 2011-01-13 22:14:38 följande:
    Hur mycket är det kvar när skatten är dragen?
    Men det är ju under lägsralönen? Har ni Inter kollektivavtal?
  • mammatill6
    me33 skrev 2022-08-18 07:09:57 följande:

Kan tjäna väldigt bra när de arbetar för privata aktörer. 

Chans finns även att arbeta i Norge även, kan bli nästan hur mycket som helst i månaden. 

Dock är det helt oetiskt när det handlar om människor som befinner sig i utsatt ställning som blir föremål för en profit-jakt av de här privata företagen. 

Och att skattebetalarna får stå för en nota för vad som ändå är ett mycket enkelt arbete, övervaka monitorer, bädda, städa och fylla på av något.

Även hög andel invandrare som söker sig till yrket för att jaga ned pengarna rakt ned i fickan från sveriges landsting, kvaliteten på de undersköterskorna är inte lika hög som svenskar erbjuder kan man milt säga. 

Idag är det nog ingen bra ide att bli sjuk längre  // Cool

Fast vänta lite. Bädda, städa o fylla på något? Enkelt arbete?? Ja du har verkligen koll på yrket. 

Städar gör jag visserligen men det är våra egna lokaler. Inte hos patienter. Fylla på något? Nä det va länge sen. Ja bädda gjorde jag nog en gång förra veckan.

Däremot har jag vårdar patienter i livets slut. Kopplat sond, gett dialys, olika andningshjälpmedel o hostmaskiner, gett injektioner, gett mediciner, spolat dränge o massa annat.

• me33
    mammatill6 skrev 2022-08-18 07:21:13 följande:

Fast vänta lite. Bädda, städa o fylla på något? Enkelt arbete?? Ja du har verkligen koll på yrket. 

Städar gör jag visserligen men det är våra egna lokaler. Inte hos patienter. Fylla på något? Nä det va länge sen. Ja bädda gjorde jag nog en gång förra veckan.

Däremot har jag vårdar patienter i livets slut. Kopplat sond, gett dialys, olika andningshjälpmedel o hostmaskiner, gett injektioner, gett mediciner, spolat dränge o massa annat.

"Däremot har jag vårdar patienter i livets slut. Kopplat sond, gett dialys, olika andningshjälpmedel o hostmaskiner, gett injektioner, gett mediciner, spolat dränge o massa annat."

Som jag skrev, tämligen enkelt arbete.

Det mesta är straight-forward.
  • mammatill6
    me33 skrev 2022-08-20 09:46:09 följande:
    "Däremot har jag vårdar patienter i livets slut. Kopplat sond, gett dialys, olika andningshjälpmedel o hostmaskiner, gett injektioner, gett mediciner, spolat dränge o massa annat."

Som jag skrev, tämligen enkelt arbete.

Det mesta är straight-forward.
    Nä du skrev att vi bäddar o fyller på nåt och övervakar nån monitor. Men den inställningen ju allt arbete enkelt. Sitta o knappa på nån dator? 
  • tacotruck

Jag har en grundlön på 28 399 kr heltid. Nu jobbar jag 85 % och brukar efter skatt och avdrag på bilplats och fackavgift ha ut runt    20-22 000 kr beroende på ob. 

jag jobbar på ett kommunalt äldreboende.

• Guldnovan
    tacotruck skrev 2022-08-20 11:17:27 följande:

Jag har en grundlön på 28 399 kr heltid. Nu jobbar jag 85 % och brukar efter skatt och avdrag på bilplats och fackavgift ha ut runt    20-22 000 kr beroende på ob. 

jag jobbar på ett kommunalt äldreboende.

Jag har 2000 mindre än dig i grund men får ut 21-22 pga ob varje pass. Dygn. 
  • jullisbullis1

jag jobbar 80% i äldreomsorgen. Har 28000 innan skatt! Jobbar dock natt, så får ut 22000 efter skatt, med ob då. är 26

Svar på tråden Vad tjänar Undersköterskor? (Efter skatt)