• Mrs Jörling

London Mammor!! Någon som.....

...brukar gå till Svenska Kyrkans Öppet hus för föräldrar och barn? 

"Öppet hus för föräldrar/au-pairer och barn hålls under terminerna varje tisdag eftermiddag i Ulrika Eleonora och varje torsdag förmiddag i Sjömanskyrkan, för lek, samtal och gemenskap. Öppet hus slutar med sångstund och andakt. Ansvariga är Welfare Officer , (Ulrika Eleonora kyrka) och Rebecca Hawkins, (Sjömanskyrkan)."

Finns det några andra samlingspunkter än Svenska Kyrkan?

Kram

• Svar på tråden London Mammor!! Någon som.....
  • MamaC

Hej!

Jag har träffat många andra svenska mammor i London och i Windsor där jag bor genom www.svenskamammor.com

Jag driver också en sajt www.mammasegen.com där vi är 6 mammor från olika delar av världen som bloggar. Jag och Londonmorsan (som namnet säger..) bor i London och utanför London och bloggar om det. Vet att hon har varit till svenska kyrkans grupper en del.
  • MamaC

Jag råkade kopiera fel länk till mitt förra inlägg...(var det som jag hade kopierat in senast..och gjorde bara ctrl v för fort utan att titta...sorry...)

Skulle ha varit www.mammasegen.com
  • Mrs Jörling

Hej Mama C!! Tack för ditt svar!
    Jag är med i svenska mammor men har aldrig någon tur där. Tycker att sajten är rätt "bökig", eller så är det jag som inte har hittat rätta knycken Ska absolut titta in på eran sajt!

Jag skriver här av två anledningar; Jag och min familj är i planerartagen vad det gäller flytt till England. Just nu gör vi massor av "research" om olika areas under tiden som min man söker olika jobb. I april ska vi bila runt lite i södra, och nordvästra England...få en känsla, i samband med att min man har en tvådagars konferans i London. Vi har redan varit runt lite i nordöstra delarna. Så, det ser ut som om vi kommer att köra förbi dina trakter, Mama C, den här gången Kanske kan du tipsa om trevliga och inte alltför dyra boenden?

Andra anledningen är att min goa väninna, mamma till en liten flicka och gift med en engelskman, är nyinflyttat strax utanför London (nordöstra) och behöver träffa lite andra svenska mammor. Men med en liten som tar all hennes tid hinner hon inte att sitta längre stunder framför datorn så jag letar för oss båda

Kram

• YokohamaNr2

Hej mamma P,
    Jag brukade gå till Svenska kyrkan när min son var mindre och det var jättetrevligt, mycket leksaker och stora ytor att springa på

Jag är nu medlem i svenska mammor i Norra London, det finns flera stycken, en generell Norra London grupp, en Muswell Hill Grupp, en Barnet grupp mm

Vi brukar träffas hemma hos någon ca en gång i veckan.

Du kan skicka ett meddelande till mig så kan jag vidarebefodra några kontakter till din väninna. vet du var hon bor?

Svar på tråden London Mammor!! Någon som.....