• scrapparlotta

Vilket av dessa nintendo ds spel passar bäst?

Har en tjej på 4½ år och för att lösa ett krig här hemma så fick även hon ett nintendo ds spel. Sorasyster har ett och det är alltid bråk om detta. Så hon fick ett sånt åxå......Storasyster har super mario spel och det tokgillar dom båda två. Men det känns onödigt att köpa ett super mario spel till lilltjejen åxå. Så vad köper jag för spel till henne, ett spel som liknar super mario gärna. När jag köpte själva konsollen så köpte jag sonic colours till henne, trodde det skulle funka. Men det gick aldeles för snabbt tyckte hon, det var inte alls kul.
    Nu har jag spanat ut tre olika spel.....nån som har nåt av dessa eller som vet lite om dom och vilket skulle då passa henne bäst....
    Den ena är Super princess peach
    den andra Super mario 64
    och den sista är yoshi island.

• Svar på tråden Vilket av dessa nintendo ds spel passar bäst?
  • Veritas18

Som spelfantast själv så skulle jag köra med peach. På så sätt kan de byta spel mellan varandra. Sen efter kan du köpa ett spel i taget.

• Miss Lau

Vi har både det Mario spel ni har samt Super Mario 64 och Yoshi island. Däremot har jag inte spelat Peachspelet.

Här tycker barnen bäst om Yoshi men även Mario 64 är populärt.

• Älskarlivet

VÅr son fick Super Mario CART i höstas...han älskade det! (Tror itne det spelar någon roll omd et är för tjejer eller killar...

• scrapparlotta
    Miss Lau skrev 2011-01-12 10:10:27 följande:
    Vi har både det Mario spel ni har samt Super Mario 64 och Yoshi island. Däremot har jag inte spelat Peachspelet.

Här tycker barnen bäst om Yoshi men även Mario 64 är populärt.
    Hur gamla är dina barn??

Mario cart har vi på wii så det känns åxå onödigt att börja med....det är ju sånt spel vi kan köpa efterhand i så fall...

Tack för era tips!
  • Miss Lau
    scrapparlotta skrev 2011-01-12 10:21:00 följande:
    Hur gamla är dina barn??

Mario cart har vi på wii så det känns åxå onödigt att börja med....det är ju sånt spel vi kan köpa efterhand i så fall...

Tack för era tips!
    De är 10, 9 och 5 år. 5-åringen har spelat spelen sedan han var ca 4 år och han klarar dem bra.

Kan väl tillägga att vi även har Mario Kart både till wii och DS och ingen av barnen gillar spelat till DS. Det är mycket sämre än wii varianten så det är nog därför de inte tycker det är roligt. Till wii gillar de däremot Mario Kart.
  • scrapparlotta

Puffar en sista gång ang dom tre jag har funderingar på.....det känns lite som om super mario 64 är lite svårare eller? Bara en känsla jag har.....

Svar på tråden Vilket av dessa nintendo ds spel passar bäst?