När vände sig ditt barn?
Hur gamla var era barn när de vände sig från mage till rygg för första gången?
Hur gamla var era barn när de vände sig från mage till rygg för första gången?
Från rygg till mage ca 11 veckor, från mage till rygg har han inte riktigt lyckats med ännu. Han blir tre månader imorgon. Men tycker inte heller om att ligga på mage, så det gör han bara en kort stund om dagen ännu.
Men rygg till mage "tränar" han på hela tiden:) Lägger sig på sida och sen tippar han över, men blir jsen ätte arg då han hamnar på mage:)
äldsta dottern rullade från rygg till mage när hon va ca 3 mån o från mage till rygg vid 4 mån
yngsta dottern är nu 4 mån och rullar inte åt något håll ännu:)
Sonen började vända sig från rygg till mage när han var 3 1/2 mån, från mage till rygg kom ett par dagar efter...
Min dotter "tippade" över från mage till rygg när hon var 8 veckor. Idag på 18 veckors dagen (4 månader + 4 dagar) så vände hon sig från rygg till mage för första gången.
7 månader är min lille pojk och han har inte rullat ännu.. Dock kan han nu sitta utan stöd och går ganska mkt när man håller han i händerna.. Han hatar att ligga på mage så det där med att rulla har aldrig varit något intressant. Bvc läkaren sa att han snarare var motoriskt tidig så man ska inte oroa sig om de inte rullar..
rygg till mage: 3 månader
mage till rygg medvetet: ca 5½ månader
6 månader åt båda hållen
Lillan är 5,5 mån och kan vända sig från mage till rygg...men tror inte hon gör det riktigt medvetet. Hon försöker vända sig från rygg till mage, men det går inte riktigt. Jag hoppas hon klarar snart för hon kanske börja gilla att ligga på mage mer då? Hon behöver det för hon har fått ett platt huvud...
Vår tjej är 7,5 månad och hon sitter och vill även resa sig upp och så försöker hon krypa.. Men rulla från mage till rygg vill hon inte..
Julafton 2010 rullade lillen från rygg till mage, då var han 3,5 månader. Idag två veckor senare rullar han iväg några varv på ett ögonblick.
6 månader var min dotter
min son är 3månader + 1vecka. från mage till rygg 2månader och från rygg till mage nu
Ja, vår 11-dagar gamla dotter gjorde nyss en rullning i soffan. Känns också lite väl tidigt, men jag tror inte hon gjorde det "medvetet" =P