• Don Murre

skulle vilja använda flaska men...

min son är nu 7½ månad och han bara tuggar på flaskan.
    2 gånger har han druckit ur flaska och då var vi i affären och han var vrålhungrig!
    någon som har tips? han äter mat jätte bra men dricker väldigt dåligt (förutom bröstet).
    är det bara övning som gäller? är det "okej" att han får leka med flaskan efter att man försökt?

• Svar på tråden skulle vilja använda flaska men...
  • limpans

Jag har haft problem med att få min dotter (snart 7 mån) att ta flaskan, hon har också bara tuggat på den.
    Men när jag handlade i lördags hittade jag en ny flaska i affären, ESSKA SMART heter den. Formen på nappen är mjuk och lik bröstet. Det funkade först inte, men andra gången jag gav henne från den så fattade hon!
    Antagligen så har hon inte förstått hur hon ska göra med den andra flaskan och därför bara tuggat på den. Jag tror att det var likheten med bröstet som gjorde att hon förstod hur hon skulle göra.

• Lizzyy

Vår son fattade inte heller. VI har en Tommee Tippee flaska. Finns på babyproffsen och liknande. Kan varmt rekomendera denna. 

Vår son har funktionshinder, och vår logoped samt barnhabilitering är lyriska över flaskan.

Så köp en sådan! Super super bra  

• annbom

Men det finns ju ingen anledning till att använda flaska. Lär honom att dricka ur mugg i stället så slipper du ju momentet att ta bort flaskan

Tygblöjeblogg annbom.blogspot.com/
Svar på tråden skulle vilja använda flaska men...