• Lindah6

hjälp ? någon? mola ?

Hejsan.
    Jag har precis fått reda på att jag har en mola. Är det någon som har haft det ? Lyckats blir frisk och blivit gravid efter? Hur länge väntat efter en mola ? 
    Vad som helst. Jag mår inte alls bra och allt känns förjävligt.
     Vill höra med er som har/haft hur det går/gick för er ?

H. Linda 

• Svar på tråden hjälp ? någon? mola ?
  • Bubbibalubbi

Det finns en mola-tråd här på FL, ska se om jag kan hitta den. 
    Min läkare trodde nämligen att jag hade mola i samband med ett missfall i våras. Men jag hade tur, för det var bara ett vanligt missfall med massa koagel.

• Lindah6

Åhh Tack snälla du.
    Jag kan inte så mkt här på familjeliv .. haha.

Och vad skönt för dej att du inte fick en mola trots att själva missfallet är tragiskt. Men det som känns jobbigt med att få en mola isamband med missfallet är att man måste vänta 1 år innan ett nytt försök. Tyckte att missfallet fick räcka =/ 

• Bubbibalubbi
    Lindah6 skrev 2011-01-09 16:36:05 följande:
    Åhh Tack snälla du.
    Jag kan inte så mkt här på familjeliv .. haha.

Och vad skönt för dej att du inte fick en mola trots att själva missfallet är tragiskt. Men det som känns jobbigt med att få en mola isamband med missfallet är att man måste vänta 1 år innan ett nytt försök. Tyckte att missfallet fick räcka =/ 
    Ja, den väntan är förjäklig.
    Nu har jag fått vänta superlänge till ändå, för jag fick fler missfall efter det första dessutom.
    Hoppas att hcghalterna går ner snabbt för dig så att ni får försöka snart igen. 
  • Lindah6

Nej ursh vad hemskt för dej =/ Jag hoppas att du snart är gravid igen och att lillen stannar och mår bra. Så jävla hemskt med alla dessa missfall. Förstår inte hur ngt så hemskt kan dra någon.. och absolut inte i rad. Man undrar juh när det ska få gå bra ? 
    Har du några tidigare barn ?

Jaaa. Jag hoppas det med. Jag ska prover och kontroll på torsdag. Fast läkaren sa till mej förr förra veckan att även om jag går ner snabbt i halterna så MÅSTE jag vänta 1 år innan jag får försöka igen. Allt är såå hemskt eftersom jag dessutom va min tur att få göra befruktning nu i Januari =/ Känns hopplöst att få vänta 1 år på det IGEN ....

• Bubbibalubbi

Min läkare sa att man måste vänta minst ett halvår, efter att halterna har sjunkigt. Det var kanske det din läkare menade? För ibland kan det ta tid för halterna att sjunka.

Jag har den stora stora turen att ha en underbar nästan 4-åring här hemma. Och även om han längtar supermycket efter ett småsyskon så gör han väntan mindre olidlig.

Jag håller alla mina tummar för dig att allt kommer gå så snabbt och smidigt som det bara kan. 

• Lindah6

Jaha.. Vad konstigt. För min läkare sa att jag måste vänta 1 år oavsätt om värderna sjunker snabbt. Men har juh södertälje sjukhus och dom suger. 

Åhh vad härlig ålder du har där hemma =) Underbart. Jag hoppas inte din väntan kommer bli allt för lång.

Imorgon ska jag till sjukhuset så önska mej lycka till ;D

• Bubbibalubbi

Ett stort lycka till Hjärta

Svar på tråden hjälp ? någon? mola ?