• Sandylicious

När slutade du amma?

Som frågan lyder, hur gamla var era barn när ni slutade amma? :)

• Svar på tråden När slutade du amma?
  • Tangent

5 år 10 mån var min pojke då jag slutade amma honom, han avvänjde sig själv och eftersom det gick så långsamt var det inga problem med mjölkstockning för mig.

• Daz

1:a barnet: 7,5 månad. Slutade självmant.
    2:a barnet: 7 månader och 1 vecka. (slutade igår och idag spänner det rejält i brösten )

• Egendomligt

Min är 8 månader och ammas fortfarande, helammades till 6 månader. Från början hade jag tänkt att jag skulle kunna delamma kanske till 1,5 år eller så, men nu är jag inte så säker. Sonen är allergisk och har eksem och reagerar på sådant jag äter ibland, så det kan bli så att jag slutar amma tidigare för att ha bättre koll på vad sonen får i sig och vad han reagerar på (just nu äter jag inte mjölk och ägg för att sonen är allergisk mot det).

• Tekaka

folk får väl amma så länge det funkar!!

älskarlivet81 skrev 2011-01-14 08:47:20 följande:
    Jag har redan svarat på när jag slutade.. Men jag kan skriva det igen.. Jag slutade ofrivilligt vid 3,5 månaders ålder..

Och ja, jag står fast vid att det inte är normalt att amma till 6 års ålder.. 
    som att mamman blir upphetsad av att amma eller vad är det som är så jävla vidrigt? förstår faktiskt inte!

• nuggi

Ettan: 18 mån

Tvåan: Är 4 mån och hoppas kunna amma länge till! 

• fluu

19 månader. Dotter slutade bara sådär en dag plötsligt så det gick smidigt ;)

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • älskarlivet81
    Tekaka skrev 2013-11-26 14:37:44 följande:
    folk får väl amma så länge det funkar!!

som att mamman blir upphetsad av att amma eller vad är det som är så jävla vidrigt? förstår faktiskt inte!

Oj såg att mitt svar upprör! Men ja, jag står fast vid att en 6-åring inte ska ammas...
    För övrigt fungerade amningen mycket bättre med mitt andra barn (första slutade ammas vid 3,5 månader, men det var inte frivilligt kan man säga)..
  • hannis

Första barnet ammades i 2 år.

Andra barnet ammas fortfarande och han är 8 månader. Planerar att amma honom minst till han är ett år.

• Afasi

Snart 26 månader och tänker nog fortsätta ett tag till. Runt 2,5-3 år lär det nog bli iallafall. Kanske blir lite tandemamning också och sen ammas förhoppningsvis syskonet några år också.

Svar på tråden När slutade du amma?