nillse skrev 2011-01-06 17:50:42 följande:
Jag tror att kaninen inte känner sig helt trygg ännu. Vart i hemmet har ni kaninerna? jag antar att de bor i olika burar, är det hona? honor är i regel lite mer tjuriga än hanarna och vaktar hemmet med mer intensitet än hanen.
Vi har vår hane i vardagsrummet, så han är väldigt van vid oss och våra röster och det vanliga livet som pågår i en barnfamilj. Vi har ochså en dvärgvädur, dock inte lejonhuvad. han blir 1år i februari och är världens mysigaste, väldigt lat hahaha han vill mest ligga i knäet och bli klappad.
Kaninerna bor ihop i en stor bur.. två honor. De bor i vardagsrummet där de får bli vana vid ljud, tv o oss.. Så får barnen snällt leka i sina rum så de inte far runt så mkt kring kaninerna.
När de får vara ute fritt o springa så är de i ett barnrum, där det är enklast att få undan sladdarna. Sätter galler i dörrhållet så de håller sig kvar där inne.
Jag bevakar!
Barnen får inte va själva med dom. Är de ute så får de sitta på golvet o då springer kaniner hos dom hela tiden o söker kontakt.
Kan ju va så då att den kanske inte är trygg.. Hoppas!! Så det är ev övergående. Tråkigt o ha en kanin som bits hela livet.. Inte vad vi hade tänkt oss.
När jag växte upp hade både jag o syrran kaniner i omgångar.. ingen av dom bet nånsin..