18 st Imovane & alkohol!!
Jag är helt förstörd. Min man har "haft" drogmissbruk sen han var 10 år gammal fram till vi träffades (visste inte att han hade det när vi träffades utan fick veta det sen) Han har hållt sig nykter väldigt bra (några enstaka "små" återfall) men han har tagit hjälp och kommit i rätt riktning igen.
Han har nu varit nykter länge och vi är gifta och har två barn.
Så idag märkte jag att han inte var med i "gamet". Jag frågade honom om han tagit något. Såklart blånekade han detta. Han gick och hämtade vårat ena barn på dagis och det tog honom över en timme (brukar ta 20 min). Jag ser då att han går ut med barnet från ett cykelrum och jag frågar såklart ut honom om det. "H*n ville bara se mopeden" Han luktade något... cider..? Han nekade även detta.
Jag sa att jag går ner och visar mopeden till vårat andra barn. Men det fick jag inte. Min man gick då ner för att leta efter sin mobil han tappat. Ber honom lämna källarnycklarna, men han vägrar. Jag bär båda barnen under armarna. Tur att barnen var tysta. Kommer på min man med att gömma något i jackan. Jag går lugnt fram, tar ut en ask med Imovane. (Hämtad idag på apoteket) 30-pack med endast 12 tabletter kvar.
Tänkte bara på att det var 20 i. Så han "erkände" att han tagit dom 8 jag frågade om.
Sen fick jag honom även att erkänna att han druckit.. tydligen 4 stark cider. (han dricker inte då han inte tål alkohol utan blir aggressiv av det)
Senare kom det fram att han slängt i sig 18 st. Han stog utanför vårat hus med byxorna nere vid knäna. Ramlade ner i snöhögar, klarade inte av att komma in i porten. EN kvart stog han utanför och bara stirrade. Jag fick skrika från fönstret att han ska in i porten. Då kom han in, men gick ut igen och frågade "var bor vi?"
Jag ville bara kasta ner kylskåpet på honom. Varför gör han såhär mot våra barn!?
Väl hemma ramlar han omkull i hallen. Barnen ser detta. Jag håller mig lugn. Han får knappt av sig skorna eller jackan. Jag säger att han behöver hjälp, men så farligt tyckte han inte det var. Han kan knappt prata. Sätter sig i soffan och blundar och pratar om allt roligt han gjort idag. (verkligheten är att han suttit hemma)
Han har tydligen varit på BIO, ätit ute med polare, träffat nån brud vid namn "Tessan", Sen blev han attackerad så båten sjönk (hm..), han hade varit på arbetsförmedlingen och fått en ombudsman.. två ggr!
Ja, historian kan göras lång, en rolig resa har han haft idag tydligen.....
Jag ringde socialjouren och bad om hjälp, visste inte vart jag skulle vända mig. Dom kunde inget göra.. han var ju vid "medvetande". Han visste knappt vad han hette eller vart han var!!
Någon timme senare ringer jag akut psyk.. dom sa att han måste in, det var ju en hög dos av piller han slängt i sig!
Ringer då åter igen social jouren för jag kunde ju inte få iväg honom. Denna gången kom dom och pratade med min man, fick med honom till akuten..
Jag sitter här och gråter nu när båda barnen sover. Vad ska jag göra!? Vad innebär denna dos blandad med alkohol? Hur kan han göra såhär inför barnen!???
Jag är ensam, har ingen att prata med. Finns det något där ute som har tid...? Behöver bara skriva av mig.......