• Anonym (ledsen)

18 st Imovane & alkohol!!

Jag är helt förstörd. Min man har "haft" drogmissbruk sen han var 10 år gammal fram till vi träffades (visste inte att han hade det när vi träffades utan fick veta det sen) Han har hållt sig nykter väldigt bra (några enstaka "små" återfall) men han har tagit hjälp och kommit i rätt riktning igen.
    Han har nu varit nykter länge och vi är gifta och har två barn.

Så idag märkte jag att han inte var med i "gamet". Jag frågade honom om han tagit något. Såklart blånekade han detta. Han gick och hämtade vårat ena barn på dagis och det tog honom över en timme (brukar ta 20 min). Jag ser då att han går ut med barnet från ett cykelrum och jag frågar såklart ut honom om det. "H*n ville bara se mopeden" Han luktade något... cider..? Han nekade även detta.

Jag sa att jag går ner och visar mopeden till vårat andra barn. Men det fick jag inte. Min man gick då ner för att leta efter sin mobil han tappat. Ber honom lämna källarnycklarna, men han vägrar. Jag bär båda barnen under armarna. Tur att barnen var tysta. Kommer på min man med att gömma något i jackan. Jag går lugnt fram, tar ut en ask med Imovane. (Hämtad idag på apoteket) 30-pack med endast 12 tabletter kvar.
    Tänkte bara på att det var 20 i. Så han "erkände" att han tagit dom 8 jag frågade om.
    Sen fick jag honom även att erkänna att han druckit.. tydligen 4 stark cider. (han dricker inte då han inte tål alkohol utan blir aggressiv av det)
    Senare kom det fram att han slängt i sig 18 st. Han stog utanför vårat hus med byxorna nere vid knäna. Ramlade ner i snöhögar, klarade inte av att komma in i porten. EN kvart stog han utanför och bara stirrade. Jag fick skrika från fönstret att han ska in i porten. Då kom han in, men gick ut igen och frågade "var bor vi?"
    Jag ville bara kasta ner kylskåpet på honom. Varför gör han såhär mot våra barn!?

Väl hemma ramlar han omkull i hallen. Barnen ser detta. Jag håller mig lugn. Han får knappt av sig skorna eller jackan. Jag säger att han behöver hjälp, men så farligt tyckte han inte det var. Han kan knappt prata. Sätter sig i soffan och blundar och pratar om allt roligt han gjort idag. (verkligheten är att han suttit hemma)
    Han har tydligen varit på BIO, ätit ute med polare, träffat nån brud vid namn "Tessan", Sen blev han attackerad så båten sjönk (hm..), han hade varit på arbetsförmedlingen och fått en ombudsman.. två ggr!
    Ja, historian kan göras lång, en rolig resa har han haft idag tydligen.....

Jag ringde socialjouren och bad om hjälp, visste inte vart jag skulle vända mig. Dom kunde inget göra.. han var ju vid "medvetande". Han visste knappt vad han hette eller vart han var!!
    Någon timme senare ringer jag akut psyk.. dom sa att han måste in, det var ju en hög dos av piller han slängt i sig!
    Ringer då åter igen social jouren för jag kunde ju inte få iväg honom. Denna gången kom dom och pratade med min man, fick med honom till akuten..

Jag sitter här och gråter nu när båda barnen sover. Vad ska jag göra!? Vad innebär denna dos blandad med alkohol? Hur kan han göra såhär inför barnen!???

Jag är ensam, har ingen att prata med. Finns det något där ute som har tid...? Behöver bara skriva av mig.......

• Svar på tråden 18 st Imovane & alkohol!!
  • Anonym (nej)
    carnitas01 skrev 2011-01-11 13:01:11 följande:
    Det var liksom prat om ansvarsfulla personer som kommenterades.
    TS "sambo" visar ju att det finns ett mindre problem med ansvarsfullhet.

Sen amfetamin kan man fortfarande fungera väl om det så krävs.
    18 imovane och alkohol så har man inte så mycket pejl på något längre.
    Men det var en del kommenterande att det inte går att fungera alls med imovane och barn vilket är en grym felaktighet.
    Och jag tänkte mera på ts man.

Skulle du vilja att en barnvakt till dina barn var påverkad av amfetamin?
    Om imovan tas vid insomning och i rekomenderad mängd ser jag inte heller felet att använda det med barn i huset. Men för att bli berusad och typ trycka i sig en karta som godis, nej tack!
  • Anonym (hmm)

Återfall igen, 18 immovan och cider och hämta ungen på dagis och det tar en timme.. Och ni tycker det är konstigt att TS vill skilja sig?'

Min farsa var stupfull en helg när jag var hos honom.. Han hämtade mig hos min farmor, där jag eg skulle vara eftersom min far var missbrukare, men hon gillade också att blunda så som många av er här tycks göra. Och lämnade glatt över mej. Det var en helg fylld med godis, stötta farsan ner till kiosken för att få mer och så lite grädde på moset så ramlade han massa gånger och jag, fem år, fick hjälpa honom upp och ta med honom hem igen...

HÄRLIGT va?

Så du gör rätt och såklart måste han få träffa sina barn under ordnade former. Och ett poar glas vin funkar inte för missbrukare. Blanda inte ihop er lördagsgrogg med en missbrukares problem som att knapra 18 !!!! sömntabletter och dra lite cider på det.... Gör det själva och hämta er unge i den formen och kom tillbaka och skriv här och berätta hur det kändes...? 

• Anonym

ja, skilj på missbrukare och andra. Det är en skillnad och det är att en missbrukare kan inte ta en tablett, en bärsa ect utan går alltid hela vägen ut. Och för barnens skull är det ta mej tusan bättre UTAN en missbrukare som tar sig återfall efter återfall jämfört med en missbrukare som faktiskt kan hålla sig...

• Anonym (hmm)
    carnitas01 skrev 2011-01-11 13:01:11 följande:
    Det var liksom prat om ansvarsfulla personer som kommenterades.
    TS "sambo" visar ju att det finns ett mindre problem med ansvarsfullhet.

Sen amfetamin kan man fortfarande fungera väl om det så krävs.
    18 imovane och alkohol så har man inte så mycket pejl på något längre.
    Men det var en del kommenterande att det inte går att fungera alls med imovane och barn vilket är en grym felaktighet.
    ett mindre problem... ett mindre problem att mannen knappt kan gå å drar ner brallorna och ramlar omkull i hallen och berättar en fantasidag, detta strax efter han har hämtat en unge på dags.. HAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHA

sköna referensramar du har!!!!!!!! Mindre problem. Undra då hur ett större problem ser ut? 
  • Anonym (Prio 1 barnen)
    Anonym (hmm) skrev 2011-01-11 16:06:36 följande:
    Återfall igen, 18 immovan och cider och hämta ungen på dagis och det tar en timme.. Och ni tycker det är konstigt att TS vill skilja sig?'

Min farsa var stupfull en helg när jag var hos honom.. Han hämtade mig hos min farmor, där jag eg skulle vara eftersom min far var missbrukare, men hon gillade också att blunda så som många av er här tycks göra. Och lämnade glatt över mej. Det var en helg fylld med godis, stötta farsan ner till kiosken för att få mer och så lite grädde på moset så ramlade han massa gånger och jag, fem år, fick hjälpa honom upp och ta med honom hem igen...

HÄRLIGT va?

Så du gör rätt och såklart måste han få träffa sina barn under ordnade former. Och ett poar glas vin funkar inte för missbrukare. Blanda inte ihop er lördagsgrogg med en missbrukares problem som att knapra 18 !!!! sömntabletter och dra lite cider på det.... Gör det själva och hämta er unge i den formen och kom tillbaka och skriv här och berätta hur det kändes...? 
    Bra skrivet.
  • Anonym

Hej TS! Jag förstår att du är förtvivlad. Jag tar inte din man i försvar, men det kan tänkas att han faktiskt inte vet vad han har gjort. Själv är jag en skötsam mamma till två nästan vuxna barn. Efter en jobbig tid i mitt liv, så fick jag en insomningstablett utskriven av läkare för att kunna sova. Den heter Stilnoct och är mycket lik Imovane. Läkaren sa att effekten satt i 4 timmar, och om jag inte skulle jobba så var det ok att ta en tidigt på morgonen om jag vaknade och inte kunde somna om. Detta fungerade bra en tid, tills jag "vaknar till" på eftermiddagen av en hysterisk familj. Jag hade tagit alldeles för många tabletter och gjort saker som jag skäms för än i dag, och jag hade total minnes förlust...Ringde läkaren dagen efter som sa att en del personer reagerar så här, och att jag inte ska ta fler tabletter. Den typen av tabletter Söver" den delen av hjärnan som styr omdömet..... Jag har fått höra av familj och läkare att det inte var mitt fel, men jag kan inte förlåta mig själv....och jag är ingen missbrukare. Kram och lycka till vad du än väljer att göra

• Anonym (ledsen)
    Anonym skrev 2011-03-01 09:21:51 följande:
    Hej TS! Jag förstår att du är förtvivlad. Jag tar inte din man i försvar, men det kan tänkas att han faktiskt inte vet vad han har gjort. Själv är jag en skötsam mamma till två nästan vuxna barn. Efter en jobbig tid i mitt liv, så fick jag en insomningstablett utskriven av läkare för att kunna sova. Den heter Stilnoct och är mycket lik Imovane. Läkaren sa att effekten satt i 4 timmar, och om jag inte skulle jobba så var det ok att ta en tidigt på morgonen om jag vaknade och inte kunde somna om. Detta fungerade bra en tid, tills jag "vaknar till" på eftermiddagen av en hysterisk familj. Jag hade tagit alldeles för många tabletter och gjort saker som jag skäms för än i dag, och jag hade total minnes förlust...Ringde läkaren dagen efter som sa att en del personer reagerar så här, och att jag inte ska ta fler tabletter. Den typen av tabletter Söver" den delen av hjärnan som styr omdömet..... Jag har fått höra av familj och läkare att det inte var mitt fel, men jag kan inte förlåta mig själv....och jag är ingen missbrukare. Kram och lycka till vad du än väljer att göra
    Han missbrukar dom med flit...
  • Anonym (Prio 1 barnen)
    Anonym skrev 2011-03-01 09:21:51 följande:
    Lite skillnad på de du skriver att du upplevt och på de som TS har upplevt. Misstag kan alla göra en gång kanske 2 men de TS beskriver är ett allvarligt långvarigt missbruk. Dessa missbruk brukar inte bara drabba missbrukaren utan alla runt omkring bäde direkt och inderekt.
  • Anonym (ledsen)

Har varit för snäll och låtit honom bo hos mig. Men nu ett X antal återfal senare och ett X antal blåmärken på kroppen har han flygit ut. Jag har fått stöttning från olika myndigheter för att hålla honom borta..

• Anonym (hmm)

bra försök håll honom borta.. för dig och för barnen och för hans skull...

Hoppas han kan få hjälp med sitt igen och att du får din hjälp och att han senare kan träffa barnen under ordnade former.
    Men det är bra att hålla honom borta när han är påverkad, så skadan på barnen blir mindre ....

• imovan är farligt

Imovane är läskiga saker! Vill bara säga att man vet fan inte vad man gör på dessa tabletter!!!. jag hade varit ute på krogen och av ren vana så tog jag en Imovane när jag kom hem för att sova. Gör fan inte det! När jag sedan vaknar ser jag i mobilen att jag har 7 missade samtal. Alla var från jobbet. mycket märkligt tyckte jag det är ju  söndag?!?! vad vill dom? sedan ser jag datumet dessa var skickade...  3 dec . hmm, det kan inte stämma jag var ju ute  den första dec . går ut i vardagsrummet och ser att jag tydligen ätit 10 st imovane (utan tolerans) och sovit bort hela söndagen . fy fan vilken jävla panik man får. jag hade alltså helt utan medvetande ätit en hel karta`?!?!

Snälla läkare sluta skriv ut skiten!! för fan!

• Carnitas

Det är inte svårare än att inte ta imovane när man dricker alkohol.

• Anonym (ledsen)

Ser att det skrivits här. Kan skriva det som hänt sen dess i kort form. Han tog en överdos för över ett år sedan. Blandade imovane, alkohol och amfetamin med några polare. Han har inte funnits i barnens liv sen jag fick ut honom härifrån, och han kommer aldrig kunna bevisa något för dom nu heller. 

Svar på tråden 18 st Imovane & alkohol!!