Någon med kloka tankar?
Hej hej!
Har en liten kille på 20 månader som nu plötsligt har blivit väldigt intresserad av att ta av blöjan och ha kalsonger. Sliter av blöjan och säger "dadong" . Jag har låtit honom ha kalsonger här nu under två dagar, tycker att det är positivt att han vill och har satt honom på pottan lite då och då eftersom han inte har något emot det. Han har dock noll koll. Vi har inte lyckats kissa i pottan någon gång ännu och han kissar friskt i kalsongerna. Han säger till när det hänt något men inte innan. Nu sist satt han i matstol och sa plötsligt "pöl"
.
Vet inte riktigt hur vi ska fortsätta. Låta honom gå mycket utan blöja kanske bara....vet inte om det handlar om att han behöver tid att liksom känna efter vad som händer eller om han helt enkelt har ett bra tag kvar innan han verkligen är redo. Jag har inget emot att torka kiss, men lite småjobbigt med möbler....soffor, sängar....
Min äldsta gick aldrig att träna för han vägrade att ta av blöjan och ens provsitta pottan innan han själv sa till att han ville....han var då 2 år + 8 månader drygt. Var torr mer eller mindre omgående då.
Någon med kloka tankar?