vad händer med barnen om föräldrarna dör?
Jag går omkring och är orimligt orolig över en sak som jag gärna skulle vilja ha svar på. Vad händer med ens barn om båda föräldrarna dör? Jag vet ju att gudföräldrar inte är juridiska garanter för ens barn, vi har inte ens några gudföräldrar till våra barn! Jag skulle önska att barnen hamnade hos par som står i adoptionskö. De föräldrarna är ju testade i tusen instanser. Jag skulle inte vilja att mina barn hamnade hos familjehem, det som förr kallades fosterhem. Anledningen till detta är att jag träffat flera familjehemsfamiljer som jag fått uppfattning om inte är så bra. Man får ju ersättning för att ta hand om barn och det känns lite som att ens barn auktioneras bort. Jag vet att det ju inte ÄR så, men det känns lite som det inte heller är ngn permanent lösning då familjehemmet inte heller automatiskt tar hand om barnet livet ut, vilket adoptionsföräldrar gör. Våra nära vänner är ju trygga personer, men de har ju redan barn och inte obegränsat med pengar och plats. Våra föräldrar är alldeles för gamla för att ta hand om barn. Är det någon som vet hur det funkar, vem man ska kontakta?