Jag är så satans nojjig och överbeskyddande.
Jag fick en son för två veckor sedan , och det är mitt första barn.
Under dessa två veckorna har jag knappt kunnat slappna av någonting.
Jag är så fruktansvärt nojjig över att något ska hända honom.
Det är väl självklart helt normalt att man är orolig över sitt barn, men jag själv tycker det börjar bli lite för mkt nu.
Jag kan inte njuta av att vara förälder på det sättet jag vill. Dessa tankarna om att något kan hända finns där hela tiden.
PSD, shaken baby m.m.
Han har blivit så stark i sin nacke redan , så ibland när man ska rapa honom eller har honom på magen så är han så pass galen efter mer mat att man inte riktigt hänger med honom i rörelserna och huvudet kan gå lite åt sidan eller hakan råkar slå emot mitt bröst lite , jag har svårt för att lämna honom i 5min när han sover för att duscha, jag blir orolig när min sambo som druckit vin ska ha honom i knäet eller liggandes bredvid honom i sängen, och jag har svårt för att komma till ro om kvällarna för att jag är rädd att ngt ska hända när han ligger och sover i sin säng,och därför kollar jag till honom hela hela tiden. Men det är inte allt!
Jag har tagit upp detta med BVC och dom säger bara att det är helt normalt nu i början när hormonerna ska återställas osv, men jag håller på att bli tokig. Ska jag gå och oroa mig över detta i minst 1år?
Är jag knäpp , eller finns det fler som upplever samma och kanske vill hjälpa mig tillbaka till vardagen då jag bara kan sitta och njuta och försöka glömma bort dessa hemska tankarna. Dom gör mig ledsen och galen!
/Nanni