• Sooofiet

Älskade barn, jag hinner inte med! <3

Jag var bara tvungen att dela mina tramsiga känslor med några andra föräldrar. :)

Ur min blogg:

Här sitter jag med tårar i ögonen.
    Jag försöker samla ihop mig tills McLovin' kommer hem.
    Åh, vad har hänt, kära du?, tänker ni(förhoppningsvis) nu.
    Det ska jag berätta...
    Jag har bråkat med mina känslor om att mina barn har blivit så stora så fort.
    Jag har slängt upp alla Älvans kläder på vinden, eftersom jag nu har fått acceptera att hon inte kan ha storlek 74 längre. Det går helt enkelt inte när byxorna slutar vid knäna.
    Och dessutom, som om inte det var nog med Älvans utrensning, har jag sorterat ut och tagit ner alla bebiskläder till den nye bebisen. Dom åkte ju för fasen nyligen upp på vinden!
    Usch, nu börjar jag gråta igen...
    Hur kan man vara såhär löjlig? Gråta över att ens barn växer på som dom ska.
    Jag är ju givetvis glad för att mina barn växer och blir större, men jag hinner inte med! Herregud, Älvan stod ju t.o.m helt själv i flera sekunder idag.
    Jag försöker ibland, när tiden springer iväg som fortast, att smygamma Älvan.
    Men hon bara stirrar på mig som om jag är totalt störd i huvudet.
    Haha, jag kan iofs hålla med henne.
    Åh, lilla Älvan, och lilla Brallan...
    Jag vet inte ens vad jag gjorde innan ni fanns!
    Jag satt nog bara hemma på min ända och längtade efter er.

• Svar på tråden Älskade barn, jag hinner inte med! <3
  • Sooofiet

Tack! Kände mig superlöjlig, som bölade över lite kläder. Men det bara slog mig att dom börjar bli så stora!

• Marie30

Du är inte ensam som känner så där! Mina barns pappa får tårar i ögonen när barnen växer ur en del plagg och min yngsta syster var tvungen att ha ett tredje barn när de stora blev större...

• Lady X

Hihi...jag tänkte precis samma tanke igår när jag såg min lilla tjej började lära sej gå...

Alla små söta första gången upplevelser och bebissteg som man så noga noterat och skrivit ner...börjar ju ta slut tänkte jag Gråter   Det första året då så himla mycket händer är snart över och så snart hon örjar gå kommer hon knata iväg från mej.

Haha, ja det känns lite fånigt men det gav ett sting i hjärtat. Men men lite sans så inser jag ju att det finns myyyyyycket kvar i hennes liv för oss att vara med om =) Men ibland blir man lite blödig och fånig så....

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
  • fostermamma

Detta är fullt normalt och en fas som alla föräldrar går igenom på ett eller annat sätt

Jag gråter fortfarande då jag måste lämna min son till skolan ibland för han blivit så stor o inte  bara kan vara ledig o hemma med mig som vi vill

ta vara på tiden o lev o njut o bara vara med varandra

Stor kram

• Sooofiet
    Marie30 skrev 2011-01-05 23:01:52 följande:
    Du är inte ensam som känner så där! Mina barns pappa får tårar i ögonen när barnen växer ur en del plagg och min yngsta syster var tvungen att ha ett tredje barn när de stora blev större...
    Jag var oxå tvungen att he fler bebisar, dock är mina andra två bara 2 år och den andra 10 månader. Bebis nr 3 kommer en månad efter bebis 2 har fyllr 1 år. :)
  • Sooofiet
    Lady X skrev 2011-01-06 00:48:25 följande:

Hihi...jag tänkte precis samma tanke igår när jag såg min lilla tjej började lära sej gå...

Alla små söta första gången upplevelser och bebissteg som man så noga noterat och skrivit ner...börjar ju ta slut tänkte jag Gråter   Det första året då så himla mycket händer är snart över och så snart hon örjar gå kommer hon knata iväg från mej.

Haha, ja det känns lite fånigt men det gav ett sting i hjärtat. Men men lite sans så inser jag ju att det finns myyyyyycket kvar i hennes liv för oss att vara med om =) Men ibland blir man lite blödig och fånig så....

Det händer verkligen jättemycket!
    Jag har inte ens skrivit upp allt som hänt, för jag tänker,
    "Jag gör det imorn.".
    Och helt plötsligt är det en månad senare och man kommer inte ihåg vilken dag det var.
Svar på tråden Älskade barn, jag hinner inte med! <3