Helene70 skrev 2011-01-04 11:32:53 följande:
En aning galen kan man bli oavsett hur man väljer att göra
När min son var lika liten som din så värdesatte jag en lång dusch på kvällarna när mannen var hemma. Jag delammade så jag behövde inte amma jämt men jag kom inte undan för det eftersom sonen ville bli buren jämt och ständigt. På dagarna bodde han i min famn och på kvällarna bodde han i pappans famn.
Egentid kan man ha både i och utanför hemmet och så länge du inte klättrar på väggarna så kan jag rekommendera långdusch, slösurfning eller annat som du kan göra i hemmet för att "ladda batterierna". Under tiden så kan mannen bära och sjunga. Men se till så att han är mätt först så att du verkligen kan slappna av. En gnällig bebis är en riktigt stor stressfaktor.
Hur ofta ammar du?
Varannan timme blir det..
Men han vill ha tutten som napp på kvällarna också, så det blir mycket oftare än så..
Har provat att ge honom nappen istället men han blir galen så fort han tappar den, och det händer rätt ofta.. =)
Jag försöker ta mig långa duschar o sådär ibland om jag vill vara lite för mig själv, men då vet jag bara att så fort jag kommer ut från duschen så står sambon där med en skrikande bebis o säger att han e hungrig.. Och då har jag inte hunnit torka mig ännu. Och då åt han innan jag gick in och så länge duschar jag inte.. =)