• FinastE2010

Vart hittar man en flaska som rymmer mer än 250 ml?

Ja som rubriken lyder. Sonen vill alltid ha mer än 2 dl välling och 3 får inte plats i flaskan o det blir bökigt o går inte att blanda etc.

Finns det någon flaska som rymmer mer än 250 ml? Jag har för mig det ska finnas någon på typ 330 ml?

Problemet är dock han bara accepterar runda nappar, men har man tur kanske dr brown nappen (stora eller lilla) passar en annan typ av flaska. Har märkt det med andra flaskor att det gick o byta..

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vart hittar man en flaska som rymmer mer än 250 ml?
  • tyson81

Alla coop butiker brukar ha esskas jumbo flaskor. Nu kanske inte alla coop konsum har men Forum och Extra ska ha dom i sitt sortiment. Annars så frågar du nån i personalen om dom skulle kunna beställa hem det. För det finns i sortimentet och kan beställas hem fast det inte finns i hyllan.

Lycka till

• Emerun

Vi använde Esskas största flaska(325ml) gick jättebra att blanda 3dl välling i den, först halva flaskan med vatten, i med tre mått pulver, skaka sen på med resten av vattnet ända upp till där skruvkanten börjar, super smidigt, dessutom har dom olika typer av nappar till dom, kula, anatomisk och en ny typ som jag aldrig sett förut, kika på deras hemsida esska.nu

• Alexi

vi kör avents stora flaska, har i 270 ml vatten och fem skopor välling. så det blir väl runt 300 ml färdigt.

• FinastE2010
    La Lola skrev 2011-01-02 09:26:58 följande:
    Vad är det jobbiga med 2 flaskor? Du ger först den ena o sen den andra....?...
    Jag har aldrig haft ett barn som ätit så mycket att 2 flaskor behövs men det låter inte jobbigt att ge från 2 flaskor...tycker jag alltså....
    Av den enkla anledningen att jag slipper diska 2 flaskor istället för en. Förstår bara inte varför du ifrågasätter det.. Mindre krångligt med en flaska istället för 2 vet inte varför det är så konstigt klart det gör det smidigare.
  • FinastE2010

Okej tack så mycket för svaren! :) Kollade idag men då på vanliga ica och coop o de hade ju inte men ska fråga om de kan ta hem så jag slipper åka långt för att köpa.

• La Lola
    FinastE2010 skrev 2011-01-02 17:57:27 följande:
    Av den enkla anledningen att jag slipper diska 2 flaskor istället för en. Förstår bara inte varför du ifrågasätter det.. Mindre krångligt med en flaska istället för 2 vet inte varför det är så konstigt klart det gör det smidigare.
    Jag ifrågsatte inget alls.
    Jag undrade bara eftersom jag själv inte ser det jobbiga med det.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • FinastE2010
    La Lola skrev 2011-01-02 19:48:39 följande:
    Jag ifrågsatte inget alls.
    Jag undrade bara eftersom jag själv inte ser det jobbiga med det.
    Ok. Nej själv tycker jag det är smidigare o bara fixa med en flaska.. o finns det då en flaska som rymmer mer så varför inte.
  • FruJohansson82

Köpte en på Coop Forum nyligen, kanske var tillfälligt slut om dom inte hade nån..

• yes79

Dr Browns wideneck dinapp passar bra på MAMs flaskor!! Innan jag testade det så vägrade dottern MAM-flaskan, hon gillar också bara runda dinappar!

• lillasysterfia

Vi har en Tommie tippie flaska som rymmer 340ml. Köpt på babyproffsen. Finns olika dinappar till. Jag älskar dessa flaskor och kommer nog inte byta.

• Aurora Borealis

Vi har 330ml flaskor från MAM, Avent, Bambino och Esska, föredrar själv Aventflaskan eftersom den har stor öppning, även om den är sjukt dyr jämfört med de andra. De är från Babyland/Babyproffsen de andra från ICA maxi. Gillar Esska flaskan minst eftersom den är så hög och inte går in i alla microvågsugnar, bla hos mormor och farmor.
    Dock är det dotterns favorit...för den är prickig!!
    Hon ratade mam flaskan genast eftersom jag inte bytt ut originalnappen och sen duger den inte trots utbytt napp.. så nu står 2 nya flaskor oanvända i skåpet...

• MrSmith

Ica supermarket butikerna. Dotter skulle inte acceptera att tvingas hålla koll på två flaskor när det är sax att sova. Hon vill ha en flaska att dörren ska vara stängd att lampan är släckt och att under inga villor som helst någon annan är rummet när hon ska somna.

• CAF

Våran stora MAM rymmer 330ml köpt på ica och coop.

Svar på tråden Vart hittar man en flaska som rymmer mer än 250 ml?